Maandag

China, Nanjing

Het is abnormaal druk tijdens het ontbijt. Deze keer is er een club met allemaal dezelfde gele T-shirts en wederom heb ik geen idee wat ze verenigt.

In de loop van de ochtend krijg ik weer een presentje. Een mooi rood doosje met snoepgoed. Ik ga er vanuit dat er weer een geboorte te vieren is maar later blijkt dat het dit keer om een trouwerij gaat.

Tussen de middag gaat Jerry deze keer met Vivien en mij mee naar ons islamitisch eettentje. Omdat Vivien nog een keer eten van me tegoed heeft betaal ik voor ons alle drie. De vrouw van het eethuis kan het maar moeilijk bevatten. Het is blijkbaar nogal vreemd. Ook Jerry vind het maar niks en staat erop dat hij het geld toch uitgeeft en voor ons drieen een soort milkshake koopt. Milk tea heet dat hier. Het is best lekker en heeft absoluut niets met thee te maken.

’s avonds wordt er in de bouwput tegenover het hotel weer volop gewerkt en deze keer hebben ze zelfs hun eigen licht. Nu kunnen ze in ieder geval nog langer doorgaan.