Van Cuxhaven naar Norderney

Duitsland, Norderney

Vanmorgen vroeg om 03.30 vertrokken uit Cuxhaven, er waren boten die al om een uur of 2 vertrokken , dat betekend dan wel dat bijna iedereen wakker ligt van het gerammel van de schroeven.
Dus wij zijn ook maar opgestaan om 02.30, had ik mooi de tijd om Sjef nog goed uit te laten want die moet het wel een uur of 11 ophouden!
Het was echt pikke donker en hartstikke koud maar gelukkig hadden we goede apparatuur en konden we daar mooi op varen.
Als de zon dan opkomt wordt het toch wel een stuk makkelijker en het is ook heel mooi om te zien!
Echt romantisch zo s,morgensvroeg vroeg op de Elbe

vandaag is schipper Gijs tussen wal en schip gevallen, dus weer bijna in de Donge verzopen voor de 2e keer! Hij had al voorspeld dat dit nog een keertje zou gebeuren en dat is gelukt! groeten uit het warme Nederland.

Gijs en Leny 2016-08-16 19:11:59

Prachtige zonsopkomst.

Annie en Louis Toebak 2016-08-16 20:01:44

Rare lui, die Vindözeilers, nemen behoorlijke risico's!!

Joke 2016-08-16 21:02:15

wat 'n prachtige foto's van de zonsopkomst! Zo valt er toch maar veel te genieten waar je niks voor hoeft te doen. Nou ja, oogjes openhouden natuurlijk. Het moeilijkste stuk is nu achter de rug dus. Of vergis ik me en is het binnendoor zeilen lastiger dan buitenom? Weet ik natuurlijk niks van!! Ik hoop wel dat 't laatste stuk ook nog mooi weer geeft. Hier is het deze week prima, maar naar het weekend wordt het minder. Nou ja, voor de kinderen is het dan toch weer gewoon aan de slag, ik ben erg blij dat zij deze periode hebben gehad. Niet te heet, geen verbrandingen die erg slecht zijn voor de huid. De haren weer wat lichter, tenminste, ik kreeg de opmerking dat ik 'n stuk witter ben. Dus Els, jij blonder, staat heel goed op de foto's, Tot gauw, we moeten weer 'n kaartavondje afspreken. Hebben jullie de agenda aan boord, dan kan dat, september wordt nogal 'n drukke maand. Goede vaart, Ank

ank van sambeek 2016-08-17 07:59:36

Wat leuk om te lezen. 's Nachts (dinsdag 16e aug.) om iets voor 2.00 u. vertrokken uit Cuxhaven, dat met die rammelende schroeven waren wij dus :-). Prachtige nacht met in zee zakkende heldere, volle maan in het westen en even later opkomende zon uit het oosten.