Ad.Els en Sjef naar de Oostzee 2016 Deel 3

Denemarken, Allinge

Het is inmiddels 7 juli en we liggen nog steeds in Kolobrzeg, het is zeker geen straf om hier te zijn het is een erg leuke stad met volop toeristisch vermaak. De haven is van alle gemakken voorzien dus geen klagen.
Gisteren hebben we hier een flinke storm gehad met flinke buien maar nu is het weer heel aardig weer.
Ik ben vandaag naar een dokter geweest met mijn hand hij heeft een zalfje en sterielgaas meegegeven ik hoop dat het helpt!
We hebben de weersvoorspelling goed bestudeerd en hebben besloten om morgen naar Bornholm te zeilen de wind is dan zuidwest dus dat moet lukken we gaan naar twee haventjes op Bornholm en daarna naar Zweden en hierna naar Denemarken en dan richting Kiel. Of dit allemaal gaat lukken laten we jullie weten.
Straks voetbal kijken in een Italiaans kroegje/pizzatentje dus dat wordt hopelijk gezellig. Rien is voor Frankrijk en ik voor Duitsland de Polen zijn volgens mij ook niet voor Duitsland dus moet ik uitkijken dat ik niet teveel lawaai maak als de Duitsers scoren Haha!

Hoi globetrotters, is je blessure een gevolg van de storm of heb je te diep in het glaasje gekeken? Jullie hebben nog heel wat voor de boeg als ik het zo lees. Maar vanavond voetbal kijken net als wij hier aan lager wal! Ben benieuwd of de Duitsers winnen. Gijs is z'n schip aan het tjetten als voorbereiding op ons boottochtje. groet en nog veel plezier! Gijs en Leny

Leny en Gijs 2016-07-07 20:30:17

HÉ JONGELUI. SINDS GISTEREN KUNNEN WE JULLIE VERHALEN LEZEN. WAT EEN SUPER ZEILTOCHT! WE ZIJN WEL EEN BEETJE JALOERS NATUURLIJK. ELSKE WAT BEN JE AL MOOI BLOND GEWORDEN ZEG. IK MOEST 2 X KIJKEN. STAAT JE GEWELDIG!. HET IS AL EEN TIJDJE GELEDEN DAT WE ELKAAR ZAGEN. WE GENIETEN VAN JE VERSLAGEN AD, PRECIES ZOALS JE BENT SPONTAAN EN VOL HUMOR. PRACHTIG DIE FOTO'S, VOORAL DIE DONKERE ONHEILSPELLENDE LUCHTEN. GOED DAT JULLIE ER VOORAF OP VERDACHT ZIJN ALS HET WEER VERANDERD. VEILIGHEID VOOR ALLES. HÉ MAATJE, DOE JE NIKS MEER MET DE PARAVAAN? VERGEET NOOIT DIE KEER DAT WE ONZE, OP ZEE GEVANGEN, MAKREEL GEROOKT IN JOU ZELFGEMAAKTE ROOK-KASTJE, OP DE BOULEVARD VAN SCHEVENINGEN HEBBEN GEGETEN. DAT WAS LACHEN! WIJ ZIJN NET TERUG VAN 5 WEKEN ESPAÑA MET DE CAMPER. VRIENDEN, DIE DAAR WONEN, GEZIEN. HET "MENU DEL DIA" KOST DAAR OOK MAAR 8 OF 9 EURO P.P. WAAR DE SPANJAARDEN GAAN ETEN MOET JE ZIJN. HEEÉL VEEL VIS, PAPAS A ROGADO, CERVEZA EN VINO. ETC.ETC. HABLO UN POCO ESPAÑOL V ERDAD!!! JOOP EN IK WENSEN JULLIE EEN FANTASTISCHE TIJD OP HET WATER. WE BLIJVEN JULLIE VAN NU AF AAN VOLGEN. DIKKE KNUFFELS. XXX ELS.

ELS HOPPENBROUWERS 2016-07-08 14:48:16

Als ik het zo allemaal eens laat hebben jullie een vakantie met veel wind.

Jeanne Oome 2016-07-08 19:43:34

tja, nou wil ik ook graag weten wat er met de hand mis is. Lastig als je 'n handje wil helpen! (grapje) Met Rob, Margo, Ans, Joost en Erika waren we 3 dagen in Arnemuiden. Geen terrasweer meestal, wel droog. En genoeg gelachen natuurlijk. Wel, ik hoop dat jullie genoeg wind mee hebben zodat de reis goed loopt. Succes nog en tot de volgende update, groetjes, Ank

ank van sambeek 2016-07-09 08:00:50

Jullie vermaken je nog wel lees ik! Hier was het erg warm vandaag, maar later in de week weer regen geloof ik. Ach, onze vakantie zit erop dus voor ons niet zo erg hihi. Beterschap met je hand! Groetjes en een poot van Jacky.

Marco en Esther 2016-07-10 21:15:17

Geniet er maar van en mooi weer

Piet Prinsen 2016-07-13 18:55:10

hallo,waterrotten. Wat een mooie reis maken jullie weer,ben wel een beetje jaloers maar ik heb geen zeebenen dus is dit voor mij weggelegd,toch geniet van jullie reisverhalen,ga een beetje met jullie mee .Wat heb je met je hand gedaan? Wens jullie nog veel plezier en mooie haventjes,Houdoe Christel oja een poot voor Sjefke.