Kiel Holtenau

Duitsland, Kiel

Vandaag heerlijk gezeild van Kapplen naar Kiel Holtenau een plaats direct naast het sluizencomplex van het kielerkanaal. Hier kan je prima liggen en er is altijd wat te doen. We worden al echte oostzee gangers we tappen daar stroom af via het raam van de douche ruimte, haha iedereen lopt daar met snoeren te rommelen.UIteindelijk blijven we hier drie nachten liggen omdat het weer in de Duitsebocht te slecht is om daar doorhen te gaan er staat 5/6 bft uit het zuidwesten en zuidwest moeten wij nou net niet hebben.
Dus hebben we de rem erop gezet!
Ze zeggen altijd dat er geen tij is in de Oostzee nou we werden de tweede dag wakker en het water bleek zeker een 60cm gezakt te zijn dit noemen ze windtij het water wordt dan door de aanhoudendewind weggeblazen. De boot achter ons bleek zo vast als een huis te liggen en maakte zwaar slagzij. Deze mensen hadden deze boot net een week of 5 en waren deze naar hun thuishaven aan het varen. Nou de vrouw wou hem gelijk weer verkopen dus hebben Theo en Ik ze geholpen om los te komen door de boot nog verder om te trekken zodat de kiel vrij kwam en we hem opzij konden trekken. De man was ons eeuwig dankbaar en beloonde ons met een paar blikjes bier.
We ontdekten nog iets leuks, mijn grote zeilvriend Theo bleek de Belgische gasten vlag in het wand te hebben hangen dus kon ik het natuurlijk niet laten om hier snel een fotootje van te maken om jullie mee te laten genieten van deze blunder. volgens Theo had zijn vrouw Anneke hem de verkeerde vlag gegeven HAha!!

Mijn grote zeilvriend Ad heeft 2 dagen achter ons gelegen en niet opgemerkt dat de Belgische vlag in het want hing. Gelukkig heb ik het zelf opgemerkt en onmiddelijk de fout hersteld.😄

Theo 2016-08-05 21:57:23

Goed zo....redders in nood nabij...super dat deze mensen door jullie geholpen zijn!! Dan hebben jullie een biertje wel verdient en ach die vlag..iedereen maakt wellis een foutje!