Van Ystad naar Gislövs Hamn

Zweden, Trelleborg

Vanmorgen al om 7 uur vertrokken naar Gislövs Hamn dit ivm de weervoorspelling we zouden tot een uur of elf goede NW wind hebben voor dit traject daarna zouden we Westenwind krijgen van 5/6bft. Nou het klopte precies we kwamen aan in de haven terwijl het al dik 5 bft woei.
We waren druk bezig de boot af te meren, toen ik geklots en gespetter hoorde aan de achterkant van de boot dus even kijken wat het was. Ligt Sjef daar in het water te spartelen we schrokken ons natuurlijk wezenloos, ik ben gelijk achter de boot naar beneden geklauterd en na een paar pogingen had ik Sjef gelukkig te pakken en kon ik hem aan Els doorgeven die op de kade stond te springen nou Sjefke was behoorlijk ontdaan hij stond te trillen als een rietje. Wij waren trouwens ook erg geschrokken hoe het is gebeurd weten we niet maar ik denk dat ik hem in het vervolg maar vast zet als we aankomen
De boxen zijn hier altijd vrij smal dus zijn we aan de kade gaan liggen naast het werkgebied van de kraan, wat denk je we liggen er net een half uurtje toen er twee boten aankwamen die onder de kraan wilden gaan liggen omdat de mast erop gezet zou worden door een grote walkraan dus moesten we verkassen naar een box.
Dat is met zo,n wind echt geen pretje maar gelukkig ging alles goed, Rien stond bij mij op het dek om te helpen en Els en Joke liepen op de steiger om ons op te vangen
Je hebt hier clubgebouwtjes die open zijn voor algemeen gebruik, dus incl keuken,kookplaat,koel kast borden,glazen en bestek alles mag je gebruiken en dit alles zonder toezicht dit zie je in Nederland nergens.
We hadden dus die kabbeljouwtjes nog die we gisteren gekregen hadden dus hebben we die daar lekker gebakken ze smaakten heerlijk

Geef ik net een reactie, druk ik hem per ongeluk weg...hé stom! Ik schreef ongeveer dit, ahhhh arme Sjefke, wat zal hij bang geweest zijn!! En jullie geschrokken. De kabeljauwtjes deden me denken aan toen...op de stijger,dat we lekker forelletjes gingen roken, sindsdien ben ik gek op forel(kabeljouw is ook heel lekker) en wat handig,dat dat daar zo kan om alles te mogen gebruiken! Jullie genieten heerlijk en dat is maar goed ook, koester alles maar in deze gekke wereld! Liefs van ons en kijk weer uit naar jullie volgend verslag en een Hugh voor Sjef xxx

Lenie en Henk 2016-07-16 18:30:46

hoi zeevaarders, dan is mijn voorspelling dat Sjefke overboord zou vallen dus uitgekomen! Hebben de kabeljauwtjes goed gesmaakt? Lekker zo.n vers visje. Hopelijk liggen wij volgend weekend ergens aan een steigertje, want dan begint onze vakantie. Tenminste als mijn zwager Wim (de man van mijn zus Joke) niet overlijdt. Hij is met z'n laatste reis bezig, want hij eet en drinkt niet meer. Wim wordt a.s. woensdag 68 en is mijn liefste zwager. Ik wil jullie vakantiepret niet bederven, maar wilde het jullie toch laten weten. Pluk de dag! Groetekus van Gijs en Leny

Gijs en Leny 2016-07-16 19:25:20

Hoi Ad en Els, wij vinden het heel leuk om al jullie verslagen te lezen . Wat een verhaal van Sjefke toen wij de boot nog hadden waren er vrienden van ons en die hadden altijd hun poes Saartje bij hun als ze gingen varen , nou Saartje vond het heerlijk om te zwemmen zodra ze in een haven aan kwamen sprong ze zelf in het water en kwam via de zwemtrap terug. Dus wie weet vind Sjefke het ook wel leuk maar kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Lekker veel vis eten daar is ook niks mis mee , vang je zelf wel eens wat Ad? Met mij gaat het iets beter , ga nu elke dag in een zuurstoftank en dat slaat aan . we wensen jullie goeie vaart en veel plezier. Dikke knuffel van ons xxx

Eric en Aartje 2016-07-16 22:03:45

van Natasja had ik het verhaal van Sjefke al gehoord, ja, je schrikt je te pletter! Wel tof dat je zonder controle alles mag gebruiken en dat dat kan, zonder dat alles meegenomen wordt. Toch staan er hier in Nederland ook hutten waar je gratis kunt overnachten en waar van alles aanwezig ik voor gebruik, ik ben daar met Co en Lies wel 'ns geweest, dat is meer voor wandelaars. er staan ook lampen met kaarsen, er liggen lucifers bij, alles is van hout, toen dacht ik nog: aantrekkelijk voor jonge kinderen om fikkie te stoken of zo, ja, zoals de waard is.... Maar goed, als ik naar de kaart kijk zie ik dat het verste punt al bereikt is en jullie aan de terugtocht zijn begonnen. Jammer dat jullie met Kasper"s verjaardag niet terug zijn. dat was ook niet de bedoeling, maar stiekem had ik er wel op gehoopt. Maar goed, er komen (hoop ik) nog verjaardagen genoeg. Geniet ze nog, groetjes, Ank