Brunsbuttel

Duitsland, Brunsbuttel

We liggen al drie dagen in Brunsbuttel, het weer in de Duitsebocht is te slecht er staat windkracht 6/7bft met golven van 4 mtr en dat is te veel voor deze pensionadas.
Dus blijven we lekker liggen en dat is hier geen straf hoor zo naast de sluizen. Er komen hier vreselijk grote schepen op enkele meters voorbij schuiven en geweldig gezicht natuurlijk. Ze varen allemaal op eigen kracht met extra boeg- en hekschroeven, in mijn koopvaardij tijd moesten we altijd geholpen worden door een paar sleepboten maar dat is niet meer. Nu zie je al jachtjes van 6 meter met een boegschroef ja de tijden veranderen!
En wat denk je? de aanvaring van onze buren kwam op de radio en vanmorgen kwam er een oude baas een krantje brengen waar het ook al in vermeld werd, leuk voor het plakboek.
De fotograaf van het bruidspaar op de foto vroeg of ze op onze boot foto,s mochten maken voor hun bruidsreportage, dus waarschijnlijk staan we straks in het fotoalbum van dit gelukkige stel.

Ook deze fotoos zijn heel leuk en spreken voor zich. En het bruidspaar was op een geluksbootje van een echtpaar die al 45 jaar getrouwd zijn, dus hun bootje zal ook wel voor de wind gaan, een geluksbootje. 🎩👰🍀⛵️😘😘