Femo

Denemarken, Maribo

Vandaag om 09.00 vertrokken uit Vordingsborg richting Femo, het was bleodheet en er stond geen zuchtje wind dus met motortje maar weer bijgezet. Omdat het water zo spiegelglad was hebben we nou voor de eerste keer zeehonden gezien in de Oostzee altijd een leuk gezicht.
We vertrokken met een hele groep boten die allemaal dezelfde kant opgingen ze namen allemaal de officieele route dus keurig tussen de boeien in de geul', maar en dat was wel leuk wij konden een flinke hoek afsnijden. Ik heb namelijk het navigatie programma van Navionics op de ipad staan en dit programma d automatisch de kortste maar ook veilige route naar je bestemming.
Femo is een klein eilandje met 170 inwoners het is een beetje primitief maar wel puur natuur hier houden wij wel van.
En wij niet alleen want de haven llag stamvol momenteel liggen we 6 dik het is bloedheet geweest vandaag Sjef heeft de hele dag binnen gelegen op de (koude)vloer maar aan het einde vande middag heb ik hem eens lekker een koude douche gegeven en zijn we nog even met hem naar het strand geweest en heeft hij nog een beetje kunnen pootje baden het is geen waterhand hoor maar hij was lekker afgekloeld.

alweer 'n niet te vergeten ervaring met dat alarm. Ja Els, dat zul je nog regelmatig horen, ik zie het gezicht al voor me dat Ad dan zal opzetten. Als we maar kunnen lachen, gezellig toch? Hier is het ook snikheet, ik heb te doen met de wielrenners en wandelaars. Zoiets moet natuurlijk doorgaan, maar vooral de Nijmeegse tocht heeft veel uitvallers. Logisch, stikongezond om je zo af te matten. Ik houd me rustig, in deze periode is het bij mij heerlijk koel. Effe nie klage over kou!! De appelboom heb ik helemaal leeg geplukt vanmorgen, ga dus rustig appels schillen, potten vullen etc., de hele winter weer voorraad. Dit is 'n extreem vroege soort, alleen geschikt voor moes. Zo mensen, voorzichtig met Sjef, uitkijken voor zonnesteken en tot mails, groetjes, Ank