Van Bornholm naar Ystad

Zweden, Trelleborg

Vanmorgen om 09.00 vertrokken uit Allinge (Bornholm) naar Ystad (Zweden) dit was een tochtje van ongeveer 40 mijl de wind was west 4 bft dus ideaal om te zeilen. Theo en Anneke Melaet vertrokken
Iets voor ons met hun Winner 11.20 de Sun Bird, we ontmoeten Theo en Anneke trouwens in Svaneke waar ze onze landvasten aanpakten toch wel appart in Denemarken een collega tegen komen wel gezellig.
Morgen blijven we een dagje liggen om de stad te bekijken.
Ystad is een leuk plaatsje met veel gezellige winkeltjes er was oa een Europese markt met kraampjes die lekkere gerechten hadden uit allerlei landen, Nederland was ook vertegenwoordigd oa met stroopwafels
Ook hier erg veel kunstwinkeltjes er zijn hier erg veel "kunstenaars" het lijkt wel of idereen die creatief is een butikske of galerie opent om zijn kunst te verkopen.
Rien en Joke zijn hier ook weer gearriveerd dus het is weer gezellig als vanouds
We hebben net samen met Rien,Joke,Theo en Anneke een (Dutch)biertje en wijntje gedaan, dwz dat iedereen zijn eigen drankje meeneemt. De drank voorraad begint erg te minderen en hier in Zweden en in Denemarken is dat erg duur dus gaan we een beetje rantsoeneren!!
Ja iedereen is zuinig op zijn laatste blikjes bier.
We kregen net nog vier kabbeljouwtjes die vangen ze hier bij de vleet, alleen ik vang niks maar ik krijg ze nog beter. Toch?
Ik voeg wat foto,s bij voor de algemene indruk