En we zijn weg!

Nederland, Borger

Dag iedereen,

Het was een spannende dag die bijna tot middernacht heeft geduurd.

Vandaar in de vroege ochtend schrijven we ons eerste verslagje.

Niet geheel onverwacht maar toch een fijne verrassing was het telefoontje van Frank en Liesbeth dat we de Mobivan al op dinsdagavond mochten ophalen.
Na een deskundige uitleg over wat er allemaal kan en vooral wat er absoluut niet mag met dit rijdend huis, zetten we rond 20.00 uur onze neus richting Nederland waar we het dorpje Borger wilden bereiken. Waarom Borger? Dat zagen we meteen bij het binnenrijden. De wegen zijn er afgeboord met zwerfstenen en er is een Hunebedcentrum waar we gaan leren hoe de hunebedbouwers hier duizenden jaren geleden leefden en woonden. Het is UNESCO Werelderfgoed!

Pas rond 23.00 uur arriveerden we op de camperparking, nadat we eerst een toch wel donker bos hebben doorkruist en we niet meteen wisten of dit wel de juiste weg was. Gelukkig was Miss Garmin bij de pinken en loodste ze ons naar onze eerste slaapplaats.

We testten nog even uit hoe we op een compacte manier een boterham konden eten en daarna: het bed in.

Wakker geworden met het geluid van een timmerende specht en even later een stralende zon.

Straks gaan we het museum bezoeken, leggen we in de Mobivan alles wat we verkeerd hebben gelegd op een betere plaats en rijden door naar Cuxhaven in Duitsland.