Fietstocht langs de Gotlandleden tot Igde

Zweden, Gotland

Vandaag een fiets gehuurd op de camping om naar Rovars Lilja nabij Hogklint te rijden om aan fossielenprospectie te doen! He was een fietstocht van 32 km heen en terug en dan nog 1 km te voet noordwaarts over het keienstrand tot aan de kliffen. Redelijk zware tocht bij meer dan 25 graden en volle zon.De kliffen zitten letterlijk vol met fossielen uit het Siluur! Koralen,gastropoden,brachiopoden,sponsen en mogelijk ook trilobieten.Na een uur of vier in de volle zon gezocht te hebben hield ik het voor bekeken en na een plons in de zee ben ik dan langs een steil klifpadje terug naar boven geklommen om daar dan een beter pad terug te vinden naar mijn fiets en terug naar de camping te rijden. Onderweg vond ik langs het fietspad nog een zeer mooie gastropode in de weguitsnijding! Gotland is werkelijk een fossiel en ook nog eens prachtige natuur en een waar fietsparadijs,mede door de Gotlandsleden,een fietspad van vijfhonderd km over het ganse eiland en weinig of geen hoogtemeters. Gotland is tamelijk vlak en zeer weinig verkeer .

Nieuwe verslaggever? Mooie natuur en selfiešŸ™‚