Home for Christmas!

Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Inmiddels zijn alle slachtoffers verrast en kan het nieuws eindelijk online: Ik ben naar huis gevlogen voor Kerst, Oud & Nieuw en om deze mooie reis af te sluiten. In plaats van naar Bali vliegen, zoals ik eerder schreef, ben ik vanuit Singapore naar Nederland gevlogen. Daar heb ik een heerlijke dag gehad in mijn winterjas en heb ik lekker geluncht en pre-Kerst gevierd met vriendinnen. De volgende ochtend vloog ik om 10:00 uur weer vanaf Schiphol naar Curacao, waar mamma al met smart stond te wachten, want zij wist wel dat ik kwam. Mam zette me af op Karakter, het strand vlakbij ons huis en daar dook ik de zee in om pappa en oma van daaruit te verrassen. Het duurde en duurde maar, dus ik begon het een beetje koud te krijgen. Toen ik had besloten om naar de kant te zwemmen en ze dan gewoon op het strand te verrassen, zwom ik nog tegen een inktvis aan en slaakte ik een gilletje, waarop de inktvis inkt spoot en er een hele zwarte wolk ontstond. Ik was er erg van onder de indruk.

Eenmaal op het strand duurde het nog steeds lang en kwam er uiteindelijk een vriendin van mamma naar beneden die 'even polshoogte' nam, want pappa stopte overal voor een praatje en even rondkijken. Toen ze op de trap stonden, hield ik het niet meer en liep ik naar ze toe met de vraag of ze zin hadden om Kerst met me te vieren dit jaar. Die gezichten waren echt priceless. Ze hadden het totaal niet verwacht en snapten niet hoe dit kon. We hebben lekker een flesje cava opengetrokken en onder het genot van een etentje hebben mamma en ik alles uitgelegd en viel alles voor pappa en oma op hun plek.

Uiteraard is het een heerlijke Kerst op deze manier, ben heel blij dat ik toen al de keuze heb gemaakt om deze kant op te komen. Ik blijf op Curacao tot en met 31 januari, dus ben 1 februari weer in Nederland. De komende tijd ga ik heerlijk al mijn foto's en filmpjes uitzoeken en ben ik van plan om van ieder land een kort filmpje te maken. De link naar die filmpjes zal ik hier uploaden, zodat jullie dat ook kunnen zien als jullie dat leuk vinden!

Wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het meeleven. Het is zo onwijs leuk om te merken dat de blog gelezen wordt, ondanks dat het voor mezelf al een heel leuke herinnering is. Ik heb echt van ieder moment van de reis genoten. Het was zo bijzonder om in landen als Mongolië en Myanmar te zijn, op de Chinese Muur te staan, om te leren surfen in Indonesië en als klap op de vuurpijl om de onderwaterwereld van de Malediven te zien. De reis heeft me zoveel geleerd over verschillende culturen en over mezelf en buiten het oplopen van de 'travelbug' is alles qua gezondheid ook super goed verlopen. Mijn volgende reis, die natuurlijk wel een stukje korter zal zijn, ben ik stiekem al een beetje aan het uitstippelen in mijn hoofd, maar met al deze ervaringen in mijn hoofd kijk ik ook weer enorm uit naar het leventje in Nederland. Het is ongelofelijk hoeveel lieve mensen ik onderweg heb ontmoet, zij hebben ook echt mijn reis 'gemaakt'.

Dan wens ik jullie bij deze allemaal een heel fijne jaarwisseling toe. Dat het maar een prachtig 2017 mag worden, gevuld met mooie momenten waar we volgend jaar dan weer op terug kunnen kijken. Mijn 2016 kan in elk geval niet meer stuk!

Veel liefs van mij!

Echt volkomen verrast 😆😆. Zooo blij dat je dr bent. Heerlijke kerst !

Paul 2016-12-26 15:21:52

Ja hoor, en daar was de dag dan eindelijk aangebroken! 24 december 2016; 15.00, Nik landt op Hato. Het is niet te beschrijven wat er dan door een moederhart heen gaat als je je kind weer na 8 maanden in je armen sluit. Er kwam even wat spanning vrij. Nu kon het echte verrassen beginnen. 's Avonds had ik een tafel gereserveerd bij Karakter, het restaurant bij ons op het resort. Voor dat we zouden gaan eten, wilden Paul en ik een duikje nemen. Maar door het koude en natte weer, had Paul helemaal geen zin om een duikje te nemen. Toen verzon ik maar een jokje dat er een borrel zou zijn om ze zo niet al te lang thuis te laten. Ik wist immers dat Nik wel in het water lag.... De weg er naar toe was best lang, want omdat oma nog niet had gezien dat het pooldeck klaar was, bleef ze overal even staan om rond te kijken. Bij de bar kwam ik Claire tegen en die ging richting Nik. Uiteindelijk halverwege de trap kwam Nik om en Paul tegemoet. De reactie was zo mooi! En bij mij was er weer ontlading. En dan gisteravond, Eerste Kerstdag; nog een verrassing voor Mar. Zalig dat Nik zo lang blijft, we gaan met elkaar genieten!

Mamma 2016-12-26 15:24:42

Super dat de familie herenigd is!!! Geniet lekker van elkaar. X voor heel de familie!

Rima 2016-12-26 16:01:19

Wat een geweldige verrassing! Ik kan me zo voorstellen dat Bonnie en Paul blij waren je weer in "het echt" te zien. Skype is leuk, fijn dat dat bestaat, maar samen Kerst vieren gaat boven alles.. Fijne dagen allemaal.😘

Anja derlagen 2016-12-26 17:06:55

Wat een geweldige verassimg, Nik! Geniet van een geweldige kerst en een heel gelukkig nieuwjaar! Liefs, Carly

Carly 2016-12-26 17:35:32

Wat een surprise! Geniet nog lekker daar en hoop je in februari weer op de tennis of Tons 😉 te zien!

Heleen 2016-12-26 19:41:08

Je blijft iedereen (nog steeds) verrassen 😀 En dat moet je ook vooral blijven doen ‼️ Nog een hele fijne tijd bij je familie en een knallende start van 't nieuwe jaar. Vind 't wel 'n beetje jammer dat je niet uit 'n taart bent gesprongen, zoals je ooit van plan was, daar had ik namelijk de foto's wel eens van willen zien 📸

Piet 2016-12-26 23:30:28

Aaahh.. Het filmpje is zooooooo gaaf. Echt geweldig die reactie van je vader!! Geniet lekker van deze weken samen en veel plezier met alles uitzoeken. Ik zal de blogs gaan missen, maar gelukkig komen er nog wat filmpjes haha. Tot over een paar weken! X

Ilse 2016-12-27 07:09:56

Dit verhaal blijft echt zooo leuk, kan er geen genoeg van krijgen. Hele fijne dagen met elkaar, dat is jullie wel gegund !!❤