De laatste dag alweer...

Griekenland, Kokkari

En dan is het alweer de laatste dag...

Wat de meeste mensen op de eerste dag doen, deed ik op de laatste dag: strandhangen! Na het inpakken van de koffer (dan is dar maar klaar) en opruimen ging ik naar Grandma's Place voor een glas verse jus d'Orange.
Later heb ik daar ook geluncht. En verder, Siga Siga, zoals de Grieken zeggen. Lekker relaxen met een puzzelboekje, nog een enkele foto maken, nog een rondje lopen, zelfs nog even het water in geweest (koel maar wel te doen). 's Middags ben ik nog op een strandbedje gaan liggen. Het café er bij was open, dus ik dacht: dan neem ik wel een consumptie, geen probleem. Maar dat kon niet. Er kwam wel een meneer huur ophalen voor het bedje: 2 euro. Dat is geen geld!

Ik kwam de mevrouw van het supermarktje ook nog tegen, die me heel hartelijk begroette. Het was zondag, dus ze had tot 5 uur vrij. Ik ben er altijd ontzettend fijn geholpen. Achter de winkel was een ruimte met allerlei vogelkooitjes. Dat heb ik hier vaker gezien, kleine vogelkooitjes met zingende vogeltjes. Ik vind het wel een beetje zielig...

Eind van de middag trok de wind wat aan en ben ik een beetje gaan rondlopen, daarna heb ik met nog wat Nederlanders naar Max Verstappen gekeken.

's Avonds heb ik gegeten bij La Casa, waar ik toch écht eens die visschotel moest proberen. Is not big, zei de ober nog. Nou, dat heb ik geweten...! Een enórme schotel met sardinen, twee reuzegarnalen (zo groot als mijn hand), zwaardvis, tonijn, kalamari en nog wat niet geïdentificeerde stukken, met wat groente, rijst en patat. Lieve help, daar heb je met twee man al teveel aan! Gelukkig heb ik het met een paar katten kunnen delen. En verder was het gewoon heel erg lekker!

Daarna nog even lopen over de boulevard, nog even een drankje. TOt mijn verrassing zat daar de Duitse vrouwen die ik op de busreis ook heb ontmoet, met één van hen heb ik toen mijn lunch gedeeld! Natuurlijk moesten we nog even bijkletsen. De dames hebben elkaar op het vliegtuig leren kennen en besloten samen op te trekken. Heel gezellig! Een lekker glas wijn erbij, we kregen een schaaltje vers fruit van de ober, en hebben veel gepraat over vakantie in Griekenland en het leven in Duitsland en Nederland.

Om tien uur moest ik met pijn in mijn hart afscheid nemen, maar morgenochtend is de wekker meedogenloos...