Den Burg

Nederland, Den Burg

Vanmorgen naar Den Burg gefietst via een omweggetje door de duinbossen. Heerlijk fietsen in de beschutting, want er stond een beste bries en af en toe spetterde het ook nog.

Toen we Den Burg bereikte, viel er nog een enkele druppel, maar de zon kwam er ook steeds meer doorheen en de lucht was felblauw met scherp-witte wolken.

Hoewel hoogseizoen, was het geen gekkenhuis. Veel winkeltjes gekeken, weinig gekocht :D maar wel genoten van de mooie gevels, de gezellige winkeltjes en een schandalig lekker gebakje. Ook kochten we een stukje erg oude kaas om vanavond mee te snacken.

De terugweg was pittig wegens de straffe wind, we hebben dan ook weer een deel door het bos gefietst, dat scheelt wel.

's Middags de moeie beentjes rust gegeven. Eerst nog boodschapjes gehaald, daarna op mijn gemak de prachtige beelden van de Tour de France bekijken (Fécamp en Étretat, waar we in oktober 2012 waren - en meegehuild met die arme Tony Martin).

Zoals verwacht nam de wind 's avonds snel af. We hebben de fiets en de hondenkar genomen naar Strandpaal 21. Daar stopt het beveiligde strand en kunnen we de hond loslaten. Het was net eb en héérlijk rustig! Genoten van de schelpen, de rust, het uitzicht en alles wat het Noordzeestrand nog meer te bieden heeft.

Leuk. Zie dat Lucien net als onze Maaike (ja ok, en mij) ook overal katten ziet en aanhaalt :-)

Anet 2015-07-09 18:22:38

Ja, leuk is dat, he :) Deze zat op een tafeltje, anders was hij op zijn knieën gaan zitten :D