Voorbereiding tweede Pieterpadfietstraject

Nederland, Biddinghuizen

Ik zag bij de Aldi een fietsnavigator die me opeens bekend voor kwam. Immers, alweer een paar jaar geleden had ik er eentje aangeschaft en die leek best veel op deze! Ik heb 'm eigenlijk nooit gebruikt omdat ik toen weinig fietste en vooral auto reed, ik snapte niet helemaal hoe het zat met downloaden van routes, kortom hij zat nog nagenoeg in de doos en was vergeten... Mijn oude tomtom en later Google Maps was prima.

Maar ik had hem gisteren weer snel gevonden. Tot mijn verrassing begon hij na aansluiting op mijn laptop braaf te updaten! En nog mooier: de GPS-routes die ik had geprogrammeerd kan hij ook lezen!

Als test heb ik een route in de buurt ingeprogrammeerd en ben op de fiets gesprongen. Aanvankelijk was het even wennen... Het is toch net even anders dan de tomtom en Google, maar geleidelijk viel het muntje en het werkte als een zonnetje!

Morgen pak ik de trein naar Groningen om het Pieterpad op te pakken tot Rolde. Ik heb behalve mijn navigatie ook mijn fietskaartenmap én het net aangeschafte (en kersvers uitgekomen) Pieterpadboekje mee.