Rondje Veluwe

Nederland, Ermelo

Met zoon en gevulde fietstassen op weg gegaan naar de Veluwe. Met de trein naar Putten, daar kwamen we midden in een truckersfestival terecht met kilometers langzaam rijdende en vooral zéér luid toeterende trucks!

Leuk voor de mensen, die er zichtbaar van genoten, maar voor onze tocht even wat minder prettig. Er zat niets anders op dan te wachten tot de stoet voorbij was, en daarna kon onze tocht alsnog beginnen.

Vanuit Putten, waar zoon al bekend was, reden we het bos in met heuvels en heel lange bomen richting Drie (slaat waarschijnlijk op de hoeveelheid bewoners) en Speuld. We kregen nog een beetje heide te zien en een verstopt vennetje en we reden over een bruggetje over de Hierdense beek, waar enkele jonge eenden enorm genoten van het water!

In Staverden bezochten we het kasteel en het landgoed (prachtig park!) en natuurlijk de witte pauwen. Daarna reden we naar Leuvenum, met veel bos, bos en bos. En een rij stuifzandheuvels middenin het bos. En héél veel bosmestkevers die het pad overstaken. En nog wat rijpe bosbessen.
Via Leuvenum reden we Ermelo binnen, waar we een afhaalchineesje haalden om dat vervolgens op te eten op een bankje bij de bibliotheek, heerlijk in de late augustuszon.