Een dagje lekker niks doen

Griekenland, Kokkari

Gisteravond heb ik aan het strand gegeten bij Mezedaki at Sophia's Place. Een heerlijk restaurantje dat, zo vertelde men mij een tijdje geleden, kleine gerechtjes serveert. Nou, het waren toch nog beste porties! Voortaan neem ik een doggybag mee.
Wat was het heerlijk! Ik had calamari, die licht gepaneerd en gebakken waren. Zo mals heb ik het nog nooit gehad! Verder een salade als bijgerechtje, maar dat was een enorm bord, met een plak feta van minstens een ons (zo groot als ze bij ons in pakjes in de winkel liggen).
Ik genoot van de avondsfeer en heb een tijd gekletst met een Noors echtpaar.
En ook de bedelares met haar rommeltjes kwam weer langs...

Daarna terug naar de kamer, Songfestival kijken. Ik was eerst van plan naar het café te gaan, maar besloot dat toch maar niet te doen omdat ik moe was. De wifi deed het helaas niet altijd goed waardoor het chatten met mede-fans op Facebook wat moeizaam ging, maar wat deed Duncan het geweldig!
Aan het eind viel ik toch in slaap, werd vervolgens wakker gekrijst door Madonna... Die kan beter met pensioen gaan, wat een drama!

De puntentelling heb ik slaperig gevolgd (het is hier tenslotte een uur later...), ik zag dat Duncan op de 3e, 4e plaats rondzwierf en viel weer in slaap, om precies op tijd wakker te worden voor de spannende eindstrijd tussen Zweden en Nederland. En Nederland won! En terecht!

Vanmorgen best wel brak opgestaan want al met al was het toch 2 uur geworden... Ontbijten en daarna nog wat uitslapen, het is tenslotte zondag ;-) Ik hoorde de kerkklokken wel een paar keer, maar die luiden maar heel kort.
Daarna ben ik naar de boulevard geslenterd. Daar heb ik een frappé besteld en me met de camera en een puzzelboekje geïnstalleerd. Vandaag geen wandelingen, vandaag doen we kalm aan! Ik zat bij Filion, dat vorig jaar is geopend en waar het onredelijk stil was, want de bediening was goed en het broodje dat ik later bestelde was ook prima. Maar iedereen ging naar Kalimera, ernaast...

Ik heb er uren gezeten aan de waterkant. Zag zwaluwen vlak voor me langsschieten. Heb gekeken naar de bootjes die langskwamen. Heb lekker ontspannen zitten puzzelen. Goed opladen voor de dag van morgen, als ik mijn eilandexcursie ga doen!

Vanavond ga ik eten bij Stathis, een 43 jaar oud restaurant dat ook een begrip schijnt te zijn hier. We gaan het meemaken...!

Het was overigens vandaag overwegend bewolkt weer, maar met weinig wind.

Ik geniet van hoe jij geniet! (En ik wil daar ook eens heen!)

Annelies 2019-05-19 17:40:33

Is echt een aanrader, Annelies!