Eerste stagedagje

Curaçao, Willemstad

Ook vandaag had ik last van mijn jetlag, maar stiekem was dat wel lekker aangezien ik om 6 wakker werd en wist dat ik me nog een keertje kon omdraaien voordat mijn wekker ging.
Nadat de wekker ging snel even gedoucht, nette kleren aan, ontbeten en ervandoor gegaan.
Het was wel echt even wennen in de auto, op zo'n momenten merk je pas hoe verwend je bent. Ik kreeg namelijk de sleutel niet omgedraaid! Na enkele minuten kwam ik erachter dat hij gewoon op stuurslot stond..

Nadat ik goed was aangekomen bij het CFT, werd ik door een van werknemers rondgeleid en aan iedereen voorgesteld. Vervolgens heeft hij me verteld over wat het CFT precies inhoud, de geschiedenis ervan en wat mijn taak is voor de komende periode. Mijn opdracht is om de zorguitgaven en inkomsten in kaart te brengen voor de landen, waardoor het duidelijk word dat door de vergrijzing dit systeem niet langer door kan gaan en er verandering moeten worden doorgevoerd.
Eenmaal bezig met wat research kwam ik erachter dat het TOTAAL niet te vergelijken is met Nederland. Er zijn gewoon nergens gegevens te vinden over Curaçao of Sint maarten. Rond half 6 zat mijn dagje er alweer op, heb ik onderweg nog een huisgenootje opgepikt waarvan de auto afgelopen koningsnacht was gestolen in de stad.

'Savonds nog avondeten gehaald bij de Appie. Was ook nog een zoektocht naar de schakelaar om mijn lichten aan te krijgen van de auto. Toen ik terug naar mijn auto liep na de boodschapjes zag ik dat ik de lichten aan had laten staan!! En ja hoor, ik kreeg mijn auto natuurlijk niet meer aan.. Snel mijn auto meneertje opgebeld en die zei dat ik hem eens in neutraal of achteruit moest zetten en het opnieuw moest proberen. Gelukkig deed hij het!!
Snel naar huis gereden, gegeten en lekker vroeg mijn nest ingekropen.