Eerste dagje

Curaçao, Willemstad

Spullen gepakt, wekker gezet, koffie achterover en GO!

Nadat mama, Sicco en ik zijn aangekomen op het vliegveld van Dusseldorf begint het eerste drama al; bij de incheckbalie zegt de steward dat ik niet naar Curacao mag vliegen aangezien ik een enkele reis heb geboekt. Terwijl ik half in mijn broek sta te schijten krijg ik hem overgehaald dat ik het land weer uitga naar Panama en dat ik dat kan bewijzen via mijn ticket op mijn mail. Na enkele telefoongesprekken met zijn baas mag ik dan gelukkig toch nog vertrekken.

De vlucht zelf ging vrij soepel, afgezien van een halfuurtje vertraging en twee ruziënde mannen. Ik had gelukkig geen buurman dus ik heb heerlijk languit kunnen liggen.

Eenmaal aangekomen op het Hato deed de douane niet moeilijk over mijn "twee-maanden-lange-vakantie-zonder-retour-ticket". In de rij van de douane stond ik nog gezellig naast Bing van GTST. Toen ik naar buiten liep stond Manus mij al op te wachten om er zeker van te zijn dat alles goed ging. Maar nu nog mijn grote vriend Bambam van de auto vinden. Na wat telefoontje had ik hem gevonden en zat ik bij hem in de auto. Hij had alleen een kleine mededeling; mijn huurauto was stuk en stond bij de garage. Ik kreeg of morgen, of donderdag of vrijdag of zaterdag een vervangende auto, TOP!

Na een gezellig autoritje met mijn grote vriend kwam ik aan in mijn huis. Leuke mensen, geweldig uitzicht, prima kamer, alleen een ranzige bende in de gemeenschappelijke ruimtes. We hebben ook een huishond; "the famous Goose", genaamd naar het whiskey merk. Spulletjes snel uitgepakt, een lekkere douche gepakt, die helaas alleen koud water heeft en toen wat boodschapjes gedaan.

Aangezien het koningsnacht is zijn we met wat huisgenoten pizza gaan eten op Zanzibar en daarna met het hele huis naar The alleys gegaan, hier is namelijk elke dinsdag happy hour.
Vervolgens zijn we gezellig naar Pietermaai gegaan waar enkele bandjes stonden op te treden. Rond een uurtje of 12 naar huis gereden en heerlijk in bedje gaan liggen. Ik denk dat ik binnen 10 seconden wel al in dromenland lag aangezien ik alweer 26 uur wakker was.