Koningsdag

Curaçao, Willemstad

Vandaag werd ik helaas al om 7 uur wakker. Maar ik werd gelukkig wel wakker met goed bericht: Bambam had me geappt dat ik vandaag een vervangende auto krijg!
Nadat ik een uurtje aan het zwembad lag, was gelukkig een eerste huisgenootje wakker! Aangezien zij ook nog wat boodschapjes moest doen zijn we samen gaan toeren langs wat winkeltjes. Eerste even ontbijtje gehaald bij de Albert Heijn, toen naar building depot (een soort van leenbakker) een luchtbed gehaald en vervolgens nog naar la Curacao. Hier heb ik wat potten, pannen, borden en bestek gehaald zodat ik in ieder geval kan koken.

Nadat ik thuis was heb ik mijn auto gekregen. Twee huisgenootjes vroegen of ik mee naar het strand wou, hier zei ik natuurlijk geen nee tegen. Na twintig minuutjes achterin de auto hebben gezeten met een enorme opblaas-donut in mijn gezicht, kwamen we aan op casa bao. Ik herkende het strand nog van vakantie met papa en mama, wat een plekje! Hier hebben we heerlijk getanned en gezwommen. Helaas is de donut weggewaaid, dus misschien komt een vluchteling hem nog tegen onderweg!
Zo'n uurtje voordat we vertrokken naar huis, zag ik opeens een kindje rond de 3 jaar onder water liggen en een vrouw hard gillen. Een man rende het water in en visde het kindje uit het water, maar het kindje hing er levenloos bij in zijn armen. De vrouw schreeuwde om een dokter en er kwamen 2 mannen aangerend, ze begonnen meteen het kindje te reanimeren. Na zo'n 3/4 minuten snakte het kindje gelukkig weer naar adem. Helaas was nog het nog niet helemaal goed, aangezien het kindje continue bewusteloog werd terwijl hij lag. Na 20 minuten kwam gelukkig een ambulance en is het kindje afgevoerd. Ook al is het gelukkig allemaal goedgekomen, het was wel even schrikken om alles van zo dichtbij mee te maken.

Nadat ik thuis was gekomen heb ik even snel gedoucht, een oranje shirt aangetrokken en naar Punda gegaan om Koningsdag te vieren. Wat was het hier warm! Ik denk wel zo'n 40/45 graden! Na 4 uurtjes gefeest te hebben zijn we weer naar huis gereden. Aangezien we nog steeds niet gegeten hadden, en het al half 11 'S avonds was zijn we langs de weg wat gaan halen bij de BBQ Express. Dit tentje is een favoriet onder de lokale bevolking, het is hier elke avond mega druk, en ik snap nu ook waarom; zooooo'n lekker eten! Eenmaal thuis ben ik snel mijn bedje ingekropen, want morgen is mijn eerste stage dagje!