16e dag: Shiraz

Iran, Shiraz

We hebben een uurtje op bed (dun matrasje) op mobiel/mini iPad gespeeld voordat we om 9 uur zijn opgestaan. Ibrahim had ontbijt tafel al gedekt, dus we konden meteen aanvallen.
Mo kwam later, we deden het sowieso rustig aan..... altijd he.
Vrouw van Ibrahim was al weg, ze maakt lange dagen.
Later tijdens de lunch vertelde Ibrahim hoe ze worden tegen gewerkt door de officiële instanties toen ze met de school waren beginnen. Het gaat nu ook niet zo goed omdat veel scholieren geen schoolgeld kunnen betalen en de leraren vragen hoger salaris. Over een paar jaar willen ze alles verkopen en de jongens achterna naar Amerika.
Iets na elven zijn we met z'n 3en op pad gegaan, Ibrahim moest naar de garage met de andere auto.
Vorig week hebben we 2 nachten bij Javad's familie in Sivar gelogeerd. Zij waren streng religieus, toen Javad vroeg welk geloof wij hadden werd de sfeer zelfs een beetje "gespannen" Hij zal niemand vertellen dat we niet gelovig waren.
Nu zijn we bij Ibrahim die een beetje gelovig is en zijn zoon Mohammad helemaal niet. Alleen enkele vrienden weten dat, omdat het verboden is in Iran. Hij is ook wel "Westers" en je merkt ook dat hij het leuk vindt om dat te horen. Met hem kun je over alles hebben, zo hebben we uitgebreid over toilet bezoek gehad toen Hans even weg was. Zijn grootste zorg is westers toilet als hij over een paar maanden in Amerika is.
Hij heeft vroeger de fout gemaakt om op de pot te hurken, hij vond al dat hij zo hoog "zat" 😂😂😂
En zijn broer in het begin in Amerika ging douchen na een grote beurt! 😬

We hebben de Eramtuin en Military Museum bezocht. Heerlijke koffie met gebak gehad in een westers koffietent. Lekkere vis op oma's manier geluncht, siësta gehouden en in de avond naar Hafez Tomb, stukje door de Vakil Bazaar gelopen en pasta gegeten (Hans pizza met kalkoen) in een westers restaurant genaamd ZHOO.