11e dag: Dagje Sivar

Iran, Sivar Semirom

Ik moest rond 06:00 naar de wc, ik heb getwijfeld of ik niet even snel zonder hoofddoek zou doen want iedereen is toch aan het slapen. Gelukkig dat ik dat toch niet heb gedaan, want de hele familie lag in de woonkamer te slapen 😃

We stonden om half 9 op, we hebben eerst alle spullen ingepakt voordat we naar de badkamer gingen.
Om 15 over 9 hebben we met z'n allen buiten ontbeten. Ze hadden alleen voor ons 2 gekookte eieren, ik kon niet over mijn hart verkrijgen om eentje te eten. Dus Tarov (wel niet wel niet wel niet...) over en weer, uiteindelijk heeft moeder van Javad het ei opgegeten. Na lang aandringen is het hun gelukt om ons nog een nacht te laten blijven. Dus de spullen voor niks ingepakt 😂

Na het ontbijt heeft Javad ons het dorp laten zien, het is nog volop in ontwikkeling. Een paar straten lagen open voor nieuwe riolering en er is een hotel in aanbouw (Maar Hans twijfelt of die er ooit gaat komen)
We liepen langs een klein winkeltje waar ik iets drinken wilde kopen en Javad stond erop het te betalen hij en Hans weer Tarov. Van Javad Tarov winnen is lastig!!
Vervolgens bij zijn tante met nog een paar giechelende dames thee gedronken. Ja die zagen natuurlijk ook niet elke dag zo'n knappe man als Hans 😘
Rond 14:30 met z'n allen binnen geluncht, we kregen rijst met een groente en lam stoofpotje. Ik eet geen lam dus die heb ik eruit geplukt.
Daarna zijn Javad, zijn vader, moeder en zus mini komkommers gaan oogsten. Hans en ik hebben een dutje gedaan!
Na het dutje heeft Hans met de oudste zoon van Javad's zus een stukje gefietst en ik heb met de schoonzus buiten thee gedronken en af en toe in mijn dagboek geschreven. Met haar dochter van 10 maanden gespeeld, tussendoor moest ze in de grote pan tomatenpuree in wording roeren!
Eigenlijk vandaag niet veel gedaan, een dagje het chille boerenleven meegemaakt 😳 Gelukkig werd het avondeten vandaag al om 21 uur geserveerd, we wilden de volgende ochtend een beetje op tijd vertrekken.

Een dagje chillen hoort er ook bij. Even onthaasten en het echte leven daar tot jullie nemen. In de flow van Iran. Heerlijk toch? Kunnen we ook heel wat van leren in ons jakkerlandje... Had ik al gezegd dat de foto's prachtig zijn? Geeft samen met jullie verhaal een goed beeld van de reis!

Martin 2019-09-16 09:52:20

@Martin Fan is vereerd met je compliment betreffende de foto's, ze doet erg haar best. Daarbij stelt ze echter mijn geduld regelmatig op de proef. Groet Hans.