7e dag: Begin Kashan Country-Sana Historical Hostel (24 km)

Iran, Kashan

Rond 6 uur was wisseling van de wacht, de bewaker kwam ons even gedag. We bleven liggen tot 7 uur, snel wat fruit gegeten als ontbijt. Toen Hans zijn laatste tas dwars bovenop zijn fietstassen vast wilde maken zag ik dat zijn achterband leeg was 😭😭😭 een lekke band!!
Vertraging van een uur, want dat gaatje liet zich niet zo makkelijk vinden. Het was een heeeeeel klein gaatje.

Na 5 km reden we Kashan in, rijen bomen links en rechts. Lekker om eens in de schaduw te kunnen fietsen, wat een temperatuur verschil. Heerlijk!
Het was erg druk op straat, alle mannen hier ook in het zwart ivm Imam Hoessein herdenking. Vandaag en morgen zijn alle winkels dicht, verschillende plekken afgesloten en alleen toegankelijk voor voetgangers. We mochten met de fietsen aan de hand wel doorlopen, overal werd treurliedjes gezonden door groepen mannen.
Hans had gisteravond al een tradionele hostel gevonden op het internet, daar zijn we naar toe gefietst.
Een heel klein receptie waar net een man achter past, na wat onderhandelen kregen we een grote kamer met twee 2 persoons bed. Erg fijn kunnen we de spullen een beetje stallen.
De fietsen konden veilig achter een gesloten deur bij hun rommel gestald worden.
Na wasjes gedaan te hebben zijn we op pad gegaan.
Overal door de stad stonden kraampjes waar gratis drankjes uitgedeeld werden, meloenschijfjes, verse meloensap we hebben verschillende fris gehad met wat pitjes er in. Geen idee wat het was, maar zoet waren ze.
Alleen avondmaal was een probleem, alles was dicht. Uiteindelijk zijn we naar de hostel gegaan om daar Adventure Food te maken. Bij de hostel hebben ze een erg leuke buiten ruimte waar ook ontbijt wordt geserveerd.
In de avond om 20 uur was een gratis tour voor toeristen georganiseerd door de Moslimgemeenschap. We mochten het laatste stuk ceremonie voor Imam Hoessein bijwonen. Na de ceremonie samen een hapje gegeten.
Uitgebreid afscheid genomen van iedereen en was het weer tijd 😴