9e dag: Dagje Esfahan (Iravani Historic House)

Iran, Isfahan

Vrije dag (Ja alweer 😅....Het is tenslotte vakantie💃🕺) beetje uitslapen, ontbijtje, door de bazaar gelopen naar het bekende prachtige historisch Meidan Emam plein. We begrijpen waarom zoveel Iraniërs hier de toerist uithangen.
We hebben in een tapijten shop onze kennis betreffende Perzische tapijten uitgebreid, hier kregen we een kopje thee geserveerd, dit heeft niet geholpen tot het kopen van een tapijtje (Niet alleen lastig mee te nemen, maar ook niet te betalen!)
Vervolgens oude bruggen over de rivier Zayandeh bezoeken, Esfahan is er bekend om. De eerste was de Khaju Brug waar veel mensen aan het pootje baden waren en kids in het water spelen. Hans waagde ook een poging om een stukje in het water te lopen, maar spekglad 😅
De volgende één van de bekendste brug de Si-o-se Pol met z'n 33 bogen was maar 1.8 km verder, normaal loop je er gewoon geen. Maar we hadden al zoooooveel gelopen dat we een lift probeerde te krijgen, we gingen langs de drukke weg staan. Binnen 1 minuut stopte een violist die ons naar de brug bracht 😂😂😂
Iraniërs spreken je graag aan om hun Engels te oefenen!
Avondeten "KFC" maar wel op zijn Iraans met een grote salade om het toch gezond te doen lijken.
Als toetje weer zo'n spaghetti of eigenlijk meer een vermicelli ijs.
Naar het hotel terug hebben we wel een taxi gepakt.
We zijn nog even naar de Jameh Moskee oftewel Vrijdag Moskee gelopen die vlakbij het hotel was. Daar nog een paar mooie foto's kunnen maken voor het slapen gaan.

Dat is pas vacantie GENIETEN

LEEN 2019-09-14 18:36:04

@Leen Yes 😘

HansenFan 2019-09-14 19:27:43

Ik vroeg me al af hoe jullie communiceerden!? Maar buiten het handen -en voetenwerk vooral Engels begrijp ik. Heel mooi te lezen die gastvrijheid; kunnen ‘wij’ nog wat van leren!