Reis- en loopdag 11, Santiago de Compostela - Fisterra (Finisterre)

Spanje, Fisterra

Vandaag een dag in twee delen, in de ochtend en begin middag lekker gestruind door Santiago de Compostela. De huiskamer van ons St. Jacobs genootschap bezocht met een fijn gesprek. Daarna de rooftop walk gedaan op het dak van de kathedraal en tevens de toren beklommen. Heel bijzonder ook te weten dat de 12:00 pelgrimsmis onder je bezig is. Daarna lekker geluncht en met de bus daarna naar Fisterra/Finisterre gereden. Het loopje naar de kaap met het 0,0 km paaltje uiteraard gedaan en bij de vuurtoren met zonsondergang nog wat mooie plaatjes geschoten. Teruggelopen met maanlicht en een menu del dia in een haven restaurantje gescoord. Terug in het pension alles voor morgen (transport bagage naar Muxia en onderdak) en voor maandag (transport terug naar Santiago de Compostela) geregeld. Wederom een mooie dag.

Een mooie afsluiting voor deze pelgrimage naar S. de C. Wij vonden de weg naar Fisterra als een bonus op onze tocht naar Santiago. Het ga jullie goed!