Dag 13 : Campbell River

Canada, Campbell River

Goedemorgen !! Hoera het regent niet meer. We horen niks meer druppelen gelukkig. Ik word om half zes al wakker. Veel te vroeg maar voel al een kriebel in Mn buik voor de vlucht van vanmiddag. Ik laad meteen mijn horloge maar op en slaap dan nog een uurtje. Ik sta rond zeven uur maar op. Als ik de gordijnen open maak komen die meteen naar onder gevallen. Ooops.

Rob is ondertussen ook ontwaakt en het is tijd voor een ontbijtje. Ik bak een eitje en Rob roostert wat brood en zet koffie. Als we net aan de boterham willen beginnen krijgen we een appje van mam. Viper, de kat van Mn ouders, is overleden. Ze ging vandaag voor een abces in haar mondje de operatie tafel op maar daar zijn ze erachter gekomen dat er ergens een tumor zit en uitzaaiingen waren. Ze hebben haar laten inslapen. Ik ben er kapot van. Ze is 15 jaar geworden.

Ik heb ook spontaan geen honger meer en probeer Mn ouders te pakken te krijgen via FaceTime. Na een paar keer bellen lukt het eindelijk. We praten en huilen samen en dan gaan we verder met onze dag. Het zonnetje is ondertussen gaan schijnen en het beloofd een prima dag te worden. We gaan het beste ervan maken ondanks het verdriet.

We ruimen alles op en verzorgen ons. Dan gaan we eerst terug naar de vis kwekerij om te kijken of deze nu wel open is en of er beren en zalm zitten. De kwekerij is open nu en er zit zalm. Je ziet ze tEven de stroom inzwemmen en af en toe springen.
Maar nog steeds geen beren. Wel zien we twee eagles. En die hadden we ook nog niet op de foto. We lopen nog een stukje het bos in maar geen geluk.

We gaan naar eagle eye adventure om onze voucher op te halen voor de vlucht van vanmiddag. Dan rijden we naar Elk falls park waar we gaan wandelen naar de waterval en naar de suspension brug. Het is weer zo’n lekkere wiebelbrug. Je kijkt ook recht naar beneden door het rooster. De waterval bekijken we van twee verschillende uitzicht platformen. Het is heerlijk wandelen hier. Ook fijn om even de benen te strekken na een reisdag gisteren.

Rond half twaalf zijn we terug bij de auto. Ik pak twee tabletjes voor Mn hoofdpijn. Dan rijden we richting de haven. Tien voor twaalf parkeren we de auto bij Corilair. We moeten ons om twaalf uur melden dus we zijn mooi op tijd. We checken in en moeten dan even wachten tot half 1.

Samen met een Nederlands stel en een Engels stel mogen we iets voor half 1 richting het vliegtuig. We nemen plaats op het achterste bankje en we ruilen telkens van plaats als we geland zijn. Dan krijgen we wat instructies, een stel oordopjes en gaan op pad. Of toch niet. De piloot is zijn logboek vergeten dus we moeten terug naar de dok. Dan stijgen we echt op en vliegen in een kwartier naar het eerste afleveradres. Wow onderweg is al zoveel moois te zien.

Blind Channel is de eerste stop. We leveren de post en krijgen ook pakjes mee. We mogen eruit voor een minuut of tien om even een kijkje te nemen in het winkeltje / post Office. Dan stappen we weer in en hebben inderdaad allemaal van plaats geruild. We zitten nu op het voorste bankje naast elkaar gepropt.

Onze volgende stop is Steward Island. Voor we landen zien we verschillende seals op de rotsen en in het water.
Op dit eiland wonen de rich and famous. Er ligt inderdaad een luxe jacht in de haven. Ook hier brengen we weer post. De vader van onze piloot runt hier het postkantoor. De piloot verteld honderduit over het eiland en het leven erop. Na een klein kwartier is het weer tijd om te vertrekken. Ik claim voor de volgende vlucht de stoel naast de piloot. Achteraf kun je beter achterin zitten maar dit is zeker net zo leuk. Voorin heb je ook een koptelefoon op met het radio verkeer in je oor.

De laatste stop is Surge narrows. Hier kopen en verzenden we een kaartje naar mijn schoonouders. Donna, de post beambte, verteld over het eiland. Het is echt leuk om even met deze mensen te praten. Helaas is het tijd om terug te gaan. We stijgen voor de laatste keer op en vliegen terug naar Campbell River. Dan landen we iets na half drie. Wat een super gave ervaring was dit zeg.

We praten nog een tijdje met het Nederlands stel over onze en hun vakanties en dan nemen we afscheid. We rijden naar de Canadian super store waar we wat te eten halen. Sandwich voor Rob, wrap voor mij. Dan lopen we nog een rondje door de Canadian tire. Als we het zat zijn rijden we naar onze cottage. We pakken de verrekijker en camera en lopen naar het strand. Daar werk ik het verslag even bij. Het is zo rustig op het strand dat bestaat uit keien en driftwood. Even genieten van het zonnetje. Jaaaaa jullie lezen het goed, het zonnetje !!!!

Als we honger krijgen gaan we terug en pakken de autosleutels. We gaan vanavond eten bij Moxie’s. Het is alleen even zoeken. Google maps heeft een ander adres dan onze navigatie. Na een keer vragen komen we erachter dat onze navigatie gelijk had. Nou ja bijna dan want we moeten toch nog even zoeken.

Ondanks dat ik nog bijna niks gegeten heb vandaag heb ik weinig honger. Ik ga voor een fish taco en wat zoete aardappel friet. Het zijn eigenlijk twee voorgerechtjes.
Rob gaat voor een chicken burger. Het eten is heerlijk. Rob z’n bordje gaat leeg. Ik laat een paar frietjes staan. Na het eten rijden we nog een rondje door het dorp en gaan terug naar ons huisje.

Om half 8 is het hier donker. Tijd voor mijn dagelijkse portie masterchef. Rob kijkt ondertussen op tv naar Forrest Gump. Het was een geweldige dag met een dubbel gevoel. We blijven nog een dagje in Campbell River en gaan morgenmiddag nog een wildlife tour doen. Zouden we dan toch nog beren gaan zien?? Morgen weten jullie het..... voor nu fijne dag allemaal !!

Wat een mooie ervaring mee mogen met het postvliegtuigje! Dat is eens echt iets aparts; wist niet dat dit kon. Ik ga duimen dat jullie beren gaan tegen komen!