Dag 1 : Spaubeek - Amsterdam

Nederland, Noord-Holland

Vakantie !!!!

Het is eindelijk 14-09. Al weken zijn we aan het aftellen en vandaag is het dan eindelijk zover. Maar voor we echt mogen roepen dat we vakantie hebben moeten we nog eerst deze ochtend nog een paar uurtjes werken.

De laatste orders worden ingebracht in het systeem, het laatste rapportjes geschreven en de overdracht wordt gemaakt. Het is toch nog even aanpoten die laatste uurtjes.

Om half twaalf bedenk ik me opeens dat ik al kan inchecken. Na heel wat geklik komt alleen maar mijn boarding pas uit de printer gerold. Rob z’n boarding pas heeft er geen zin in. Waarschijnlijk extra controle morgen op de luchthaven.

Dan stuur ik echt de laatste e-mails eruit en zeg Mn collega’s gedag. Iets voor twaalf vind ik het goed geweest en staat er dan toch echt afsluiten op m’n scherm en klok ik voor de komende drie weken uit. Hup naar huis !!

Thuis lopen we even naar de overkant naar de spar voor wat broodjes en beleg. Tijd om te lunchen. Na de lunch ga ik alles hij elkaar zoeken en langzaam m’n koffer inpakken terwijl Rob de hele toko nog even goed doet stofzuigen. Als Mn koffer net klaar is belt de dierenarts al. De katjes worden vandaag bij Mn ouders geënt en ze blijven meteen daar om te logeren.

Snel pakken we de boel bij elkaar. Het is een auto vol. Kattenbakken, matjes, voer, speeltjes en natuurlijk vier katten die maar net samen op de achterbank passen. De een miauwt nog harder dan de ander. Gelukkig is het maar een klein stukje.

Alle negen (4 van ons, 3 van pap en mam en 2 van Inge) katten worden weer goedgekeurd door de dierenarts en allemaal krijgen ze hun jaarlijkse prik. Zo weer klaar. Dan kunnen onze Jantjes meteen de boel gaan verkennen en al gauw liggen ze allemaal op vertrouwde plekjes (lees onder de bank en in de kast) ze komen wel los de komende dagen.

Inge gaat er alvast vandoor en we nemen met een dikke knuffel afscheid. Ook Mirthe komt nog even een dikke kus en knuffel geven.

We drinken nog een kop koffie en nemen dan afscheid van de katjes en Mn ouders. Er komt wel even een traantje bij kijken. Ga ze allemaal vreselijk missen. Maar ze zijn in goede handen.

Als we weer thuis zijn gaat Rob zijn koffer in orde maken en ik pak ondertussen Mn rugzak in. Ook Rob zn rugzak is klaar. We zijn er klaar voor geloof ik. Ze wegen 13 en 15,5 kg. Mooi ruimte voor wat nieuw spul en lekkers op de terugweg.

De laatste vitamine volle maaltijd voor we gaan. Lekker verse broccoli met aardappelbolletjes en een varkenslapje worden nog even naar binnen geschoven. We ruimen alles op en zorgen dat alles netjes achterblijft.

Rob duikt nog even onder de douche en ik kleed me nog even om. Dan smeren we nog wat broodjes voor morgen. Er is geen ontbijt bij het hotel dus een broodje is dan wel lekker.

Iets voor zes zijn we klaar voor vertrek. De koffers gaan in de auto. Rugzak achterin. Laatste plas. We zijn er klaar voor. Dag huis.... tot over 3 weken.

In twee uurtjes rijden we naar Schiphol. Iets voor acht rijden we de parkeerplaats op van het ibis budget. Hier kunnen we mooi de auto 21 dagen parkeren. We checken in en krijgen kamer 210. De kamer is klein maar schoon. Het is maar voor 1 nachtje dus prima.

We kijken nog wat tv en duiken op tijd ons bedje in. De wekker gaat op tijd morgen. We willen om vijf voor acht de shuttle bus pakken naar Schiphol. Morgen gaat de reis echt beginnen. We hebben er zin in.