Dag 18 : Grand canyon - Laughlin

Verenigde Staten, Clark County

Het is 1 oktober. Dit betekend dat er nog maar een paar dagen vakantie zijn en het er dan weer op zit. Nog drie nachtjes slapen en dan stappen we weer op het vliegtuig naar huis. Maar daar denken we nu even niet aan. En genieten van de dagen die komen gaan.

En dan is het opeens weer maandag. We hebben prima geslapen. Ik word om half 7 wakker want Mn telefoon gaat. Iemand uit Boston, Massachusetts. Ik neem niet op. Met dit Amerikaans nummer wordt je wel vaker gebeld. Nou ja wakker ben ik dan wel. We doen kalm aan en staan op. Aankleden maar weer. Boterhammen smeren. Koffie erbij. Koffer dicht. En klaar om te vertrekken. Uitchecken en rond 8 uur rijden we al weg.

We zien her en der nog verschillende elks staan als we door het park rijden. 20 minuten later rijden we het nationale park dan echt uit. Het is op dit moment bewolkt en frisjes.

We rijden opeens langs bedrock city (je weet wel van de Flintstones). Hier hebben ze een dorp nagemaakt. Je betaald $5 entree en het is echt best wel leuk. Je ziet de verschillende huisjes, je kunt naar de film, er is een treintje en je kunt van de dino glijbaan. Het is echt lachen. We lopen er 45 minuten rond.

We gaan richting de route 66. We starten in Williams. We hebben nog gekeken voor Winslow maar dat was te ver om. Als we Williams inrijden is route 66 al goed aanwezig. We maken een foto van het logo op de weg. Coool. We moesten wel weer even voorkruipen bij een stel Japanners die hele fotoreportages maken bij het logo. En dat dan met 10 man of zo. Pffff.

We rijden naar Seligman. Om daar te komen moeten we de snelweg op. Eerst rijden we nog verkeerd. Het is natuurlijk niet overal historic route 66. Op sommige stukken bestaat deze niet meer. Bij afrit 146 (Ashforks) kun je weer op de historic route 66 komen dus dan doen we dan ook. Maar ver is het niet want het is een dead end. Dus maar opdraaien en terug naar de snelweg.

Bij het volgende dorp kunnen we de snelweg weer af en wel binnendoor naar Seligman. Over de originele historic route 66. We stoppen in Seligman waar we de auto langs de weg parkeren en het dorpje inlopen. Overal zijn we souvenir winkels en oude auto’s te zien. Ook hier hebben ze net 2 bussen leeg laten lopen dus overal is het druk. Ondertussen is de zon even gaan schijnen. Het is dan meteen goed warm.

Het is al half 1 en we hebben honger. Dus stoppen we iets verderop bij het beroemde roadkill café voor een hot dog en wat chicken strips. Het is meteen weer een hele maaltijd met friet erbij. Voor de komende uren hebben we genoeg.

Iets na 1 knallen we de weg weer op. Links van ons hangt een flinke bui. Hopelijk blijven we die voor. We krijgen uiteindelijk maar een paar drupjes op ons dak. Dat valt gelukkig mee.

De volgende stop is Hackberry general store. Ook hier heb je weer lekker veel oude meuk. Binnen in de store is zelfs een diner nagemaakt. En er is een grote rood witte kater. De eerste kat van de vakantie. Ik kriebel hem even en hij gaat meteen op zn rug liggen. Ik mag zn buikje aaien. Ik mis Mn katjes. We kijken bij de oude auto’s en benzinepompen. Het blijft leuk. Dan rijden we door naar Kingman.

Daar stoppen we eerst bij een normale goedwerkende benzinepomp om de auto weer vol te gooien. 12,77 gallon gaat er in dit keer. Kingman laten we even voor wat het is en rijden door naar Oatman.

Als we richting Oatman rijden hebben we 10 mijl voor Oatman opeens al ezels op de weg staan. Het was even goed kijken. Staat er nu wel of niks op de weg?? Ja dus. 3 stuks midden op de weg. We stoppen even en ze staan binnen no time naast de auto.

We slingeren door de bergen tot wij uiteindelijk bij Oatman aankomen. Een klein dorpje vol met ezels. Die stammen nog uit de tijd dat het stadje de ezels gebruikte om naar de mijn te gaan. De mijn is dicht maar de ezels zijn gebleven. Het valt mij een beetje tegen. Het stinkt er naar stront en pis. Ook de winkels vallen tegen. Spijt dat ik in Seligman geen shirt heb gekocht.

We gaan van de route 66 af en rijden in een 20 minuten naar het Avi resort in Laughlin. We zijn weer even in Nevada aan de andere kant van de Colorado River. Daar checken we in en krijgen kamer 3224 met uitzicht op het zwembad en de rivier. We halen de koffers op en brengen deze naar de kamer. Het is de goedkoopste kamer van de vakantie. We betalen 35 euro voor een deluxe kamer voor 1 nacht. En dan krijg ik ook nog eens 15 euro terug van booking.com. Dus 20 euro deze nacht. Lachertje.

Ondanks dat we goed geluncht hadden hebben we toch weer trek. In het resort zit een panda express. Laat ik daar nu zin in hebben. Orange chicken !!! We nemen allebei een bowl met rijst en kip. Het is nog te veel. Met veel moeite proppen we de kip naar binnen. We komen net over de helft met de rijst. Alleen het fortune cookie past er nog bij.

Als we terug naar de kamer lopen zien we een arcade. Ik heb wel zin in een spelletje airhockey maar Rob wil terug naar de kamer. Hij heeft teveel gegeten en geen zin. Dan niet, hij wil gewoon niet verliezen.

Ook hier is het vroeg donker. Vind ik wel een nadeel aan het reizen in het najaar. Om 19:00 uur is het echt pikkedonker. We doen ook vanavond niks te veel meer. Ik zoek de foto’s uit voor het verslag, maak het verslag af en doe een rondje Facebook / Instagram. Rob kijkt wat YouTube filmpjes. Ik sta wel een half uur onder de warme douche. Heerlijk. Dan is het alweer slaaptijd. Tot morgen !!