Dag 12 : Whistler - Campbell River (VI)

Canada, Campbell River

Te vroeg word ik wakker na een onrustige nacht. Paar keer wakker geweest en draaien. Dromen over beren en watervliegtuigen. Rob hoorde ik in het bed naast me ook wat onrustig slapen. Half zeven ben ik het gedraai beu en pak mijn telefoon.

Het zal toch niet he... ja hoor mijn Facebook en Instagram ook nog gehackt want opeens zet ik advertenties neer voor zonnebrillen en tag ik mensen erin. Niets van mij dus. Alles verwijderd en mijn wachtwoorden aangepast. Zucht dit kan er ook wel bij. Hopelijk is dit nu alles.

De rekening van het parkeren hebben we al onder de deur door gekregen. Uitchecken hoeft hier niet bij de balie. Je kunt gewoon de key cards in de kamer achterlaten en vertrekken. Dat is mooi. Scheelt toch weer even tijd.

We staan op, kleden ons aan en pakken in. Dan ontbijten we en ik FaceTime nog even met Mn ouders. We willen op tijd vertrekken want we willen op tijd bij de ferry zijn. We hebben een reservering voor de ferry van 11 uur en we moeten er een uur van te voren zijn. Om kwart over acht verlaten we de kamer en halen we de auto uit de parkeerplaats. We zetten de navigatie aan en stellen hem in op de ferry terminal in Horseshoe bay.

Goh het regent voor de verandering eens. Hebben we nog niet gehad deze vakantie. En niet zo’n heel klein beetje ook. Ben bang dat we zo niks gaan zien bij de ferry.

Ik krijg een paar leuke foto’s van de katjes binnen. Ziggy, Toef en Bikkel logeren dit jaar in een kattenhotel en Maud stuurt om de paar dagen foto’s en filmpjes. Alles gaat gelukkig goed met ze. Gizmo logeert bij mijn ouders. De stress van op een kamer zitten met de andere is voor haar niet goed. Bij mijn ouders is ze meer op haar gemak en weet ze de weg en kan ze haar eigen ding doen. Ik mis ze echt vreselijk.

Na anderhalf uur komen we aan bij de ferry. Daar laten we onze reservering zien en betalen het restant bedrag. We mogen in rij 3 parkeren. We zijn te vroeg maar maakt niet uit. We stappen uit om te gaan plassen en om iets te drinken te scoren. Om kwart voor elf mogen we de ferry op. We mogen de auto bijna vooraan parkeren op dek 4. We stappen uit en gaan naar het bovenste dek.

Iets over 11 varen we weg van het dok. Het is even droog dus we staan voorop de boot. Maar niet voor lang. Het waait zo vreselijk hard dat Mn gel Mn haren verlaten heeft. Pffff. We gaan achter het glas zitten en genieten van de omgeving. We zien zelfs de skyline van Vancouver. We halen wat warms te drinken en een cookie bij het restaurant en gaan dan fijn binnen zitten. Het is koud en nat buiten. Ik probeer het voetbal nog aan te krijgen maar de WiFi is te slecht.

Rond twintig voor 1 wordt omgeroepen dat we terug naar de auto moeten. We zijn er bijna. Tien minuten laten leggen we aan in Nanaimo. Dan rijden we Vancouver island op. We zetten de navigatie op Campbell River en beginnen te rijden. Na een tijdje rijden zien we een cabela’s. Dit is ook een grote outdoor winkel. Buiten regent het nog steeds dus daar even binnen struinen is wel prima.

Heb zelden zoveel regen gehad tijdens onze vakanties. Vandaag is echt extreem. De weg is ook nog erg vervelend met sporen die vol liggen met water zodat je constant de auto voelt bewegen. Zoab zou hier geen overbodige luxe zijn. Gelukkig hebben een reisdag maar het mag van mij wel stoppen. Ben er helemaal klaar mee.

Om half vier komen we aan bij onze cottage voor drie nachten bij driftwood at the sea. Ik had al een bericht gehad van de receptie dat de sleutels in het huisje klaar zouden liggen. Het huisje ziet er top uit. Keukentje, aparte slaap- en badkamer. En we zouden de zee kunnen zien ware het niet dat het nog altijd k weer is. We zetten de verwarming meteen hoog en installeren ons.

We hebben hier weer een keukentje dus gaan we naar de walmart om wat eitjes, melk, brood en wat andere dingetjes te halen. Ik mis toch de Amerikaanse Walmart een beetje. Mis toch bepaalde dingen. Ook Halloween leeft hier helemaal niet. Ze hebben geen speciale m&m’s (al heb ik de almond, caramel en hazelnut spread al in de koffer liggen). Ze hebben geen baby Ruth reepjes (sorry pap) en geen fatsoenlijke migraine tabletten.

Na de boodschappen rennen we door de regen (had ik al gezegd dat het regent???) naar de auto en kijken voor iets te eten in de buurt. We komen uit bij Duke’s. Het is een soort van diner. We nemen een Duke burger en een steak sandwich. Het eten is wel lekker maar ik heb al betere burgers gehad deze vakantie. Morgen even kijken voor wat anders.

We rijden nog een rondje en zien nog wat hertjes. Als we een onverharde weg inslaan (dankzij Google maps) staat er opeens een auto met de motorkap open. Rob stopt en de twee mannen zeggen dat ze de motor niet meer aankrijgen. Ze vragen of we startkabels hebben. Euh nee. Dan zegt hij dat hij ze zelf wel heeft. Ik vertrouw het voor geen meter dus zeg tegen Rob dat hij maar moet doorrijden. En weg zijn we. Voor Mn gevoel klopte het gewoon niet.

We gaan fijn terug naar onze cottage en checken in. We hebben een erg leuk gesprek met de eigenaar. Ze geeft ons wat tips over de omgeving. We betalen de rekening en gaan naar ons huisje. Daar ruimen we de boodschapjes op en dan is het tijd om te relaxen na een lange dag in de auto. Rob had de verwarming “iets” hoger gezet toen we weg gingen dus het is er nu een sauna. Ik kijk de samenvatting van Ajax terug. Mooi begin van het nieuwe champions league jaar. We kijken nog wat tv, gaan lekker douchen en slapen.

Morgen hopen we op beter weer. We gaan morgenmiddag namelijk met een watervliegtuig de post bezorgen bij drie eilanden in de buurt. Dan is goed weer natuurlijk wel wenselijk. Fingers crossed. Tot morgen !!

Leuk, jammer van het weeršŸ˜­

Anja te Pas 2019-09-18 07:56:03

Wat jammer van het weer. Je beleeft het denk ik toch wat anders als het zonnetje meer zou schijnen. Hoop voor jullie dat dit het laatste was tijdens je vakantie.