Dag 19 : Laughlin - Palm Springs

Verenigde Staten, Palm Springs

Dag 19 : Laughlin - Palm springs

Wat een lekker bed weer. We hebben echt heerlijk geslapen en uitgerust worden we wakker rond half 7. We doen vooral lekker rustig aan deze ochtend. We zetten FaceTime aan om met pap en mam bij te kletsen. Als we uitgekletst zijn is het tijd voor ontbijt.

We hebben een bon voor gratis koffie bij de Subway als we een broodje nemen. Dus halen we een breakfast broodje (egg and bacon) en eten dit in de kamer op. Dan pakken we alles in en checken we uit.

Rond 9 uur rijdt Rob de auto voor en laden we de koffers in. We stellen de TomTom in op Joshua tree park, ons laatste nationale park van deze vakantie, en gaan op pad. Er hangt een donkere lucht. Op Facebook lees ik al dat er een flashflood waarschuwing is afgegeven voor Zion. Er is een tropische storm Rosa genaamd op komst. Hebben wij geluk gehad. Hopelijk blijft ze weg uit LA zodat we donderdag rustig naar huis kunnen vliegen.

De rit is door de woestijn. Lange wegen met zand aan beide kanten en bergen. We hebben de satelliet radio op Classic vinyl gezet. Lekker golden oldies. De donkere lucht maakt langzaam plaats voor wat blauwe lucht. Wat mij opvalt is hoe weinig verkeer hier is. We hebben bijna de weg voor ons alleen. Na 1:15 uur rijden we de route 66 weer op. Eindelijk vind ik het logo dat ik op de foto wilde. Alleen jammer dat er op deze graffiti in staat. Misschien zien we er nog een later op de weg.

Yes ja hoor een paar mijl verderop in Amboy bij Roy’s motel (route 66 icoon) staan er zonder graffiti. Grappige is dat je als je op de linker weghelft gaat staan je in Californië bent en op de rechter weghelft in Arizona. Roy’s ligt dan rechts van je. Links ligt een postkantoor met CA postcode. We zeggen de route 66 vaarwel en rijden richting 29 palms.

Om iets voor 12 stoppen we bij het welkomsbord van Joshua tree park. We nemen een kaart mee bij de ingang want er zit niemand bij het poortje. Het weer is perfect. Alleen donkere wolken maar niet warm. Normaal is het hier heeeeel erg warm.

We rijden naar split rock waar we een korte wandeling naar toe maken. Er is een 2 mijl loop trail maar die doen we niet. De rotsen zijn nu al indrukwekkend. We eten een reep en wat beef jerky als lunch. Dan gaan we verder.

Het is maar een paar meter naar skull rock. Een rots die lijkt op een doodshoofd. Hier is het weer drukker qua mensen. We maken wat foto’s en klimmen een stukje. Als we wegrijden zien we een kit fox de weg oversteken. Je raadt het al. Te laat voor een foto.

We zetten de auto stil bij de hall of horrors. Geen idee waarom ze het zo noemen want het is echt schitterend. We lopen een kleine loop. Overal zijn ze hier bezig met nieuwe beplanting. Ik moet zeggen dat de donkere lucht gecombineerd met blauw en witte wolken de foto’s echt super mooi maken.

We rijden naar keys view waar je de San Andreas breuklijn kan zien. Waarschijnlijk beter bij een heldere dag. We zien hem niet echt goed. Het is wat heiig. Op de heenweg naar de keys zagen we nog een vogel een slang oppikken en meenemen naar een boom. Altijd doen ze dat als je niet kunt stoppen of de camera niet bij de hand hebt.

We kijken op de kaart waar we heen willen. Dan rijden we naar Barkers dam waar we een wandeling beginnen. Deze is 1,1 mijl. Als we bijna halverwege zijn horen we mensen zeggen dat er bighorn sheep lopen. We zien 2 bighorn sheep staan. Een mannetje en een vrouwtje. Wow die hadden we nog niet op de foto. We sluipen wat dichterbij en kunnen zo mooie foto’s maken (op zeer gepaste afstand).

Als we de mensen achter ons waarschuwen horen we dat het Limburgers zijn. Leuk om even Limburgs te praten op de vakantie. We raken aan de praat en kletsen zo over elkaars reizen. Mevrouw had haar voet de 2e dag zwaar gekneusd en heeft weinig kunnen wandelen. Wat balen zeg. Later bij de dam komen we elkaar nog eens tegen en kletsen we nog eens honderduit. Dan zeggen we gedag.

De dam zelf stelt niks voor. Er staat geen water in de rivier dus er is maar weinig water achter de dam. We lopen dan maar rustig terug naar de parkeerplaats. De wandeling zelf is wel heel mooi. Ik vind het park bijzonder mooi.

We pikken de hidden valley trail ook nog even mee. Deze 1 mijl loop trail laat je tussen de rotsen lopen. Vandaag is eigenlijk een perfecte dag. Niet te warm. Zonnetje en bewolking. De wandeling duurt niet lang. 1 mijl in een rondje. In de auto tanken we weer even drinken bij en happen we nog wat jerky weg.

We verlaten het park en vervolgen onze weg naar Palm springs. Hier zullen we 2 nachten blijven. Tegen 16:00 uur rijden we het park uit. Ik vind het echt een aanrader maar nogmaals wij hebben geluk gehad met het weer en de temperatuur. Kan me voorstellen dat het in de zomer minder aangenaam is.

In de bewoonde wereld zie ik dat Ajax gelijk heeft gespeeld tegen Bayern München. Wow te gek. Straks de samenvatting maar kijken. De navigatie gaat op de cheesecake factory. Dan kunnen we een beetje op tijd eten en kan ik vanavond dat stuk cheesecake nog naar binnen proppen.

Om 17:00 uur komen we aan bij de cheesecake factory en gaan naar binnen. Er is plek zat. Normaal krijgen we altijd een buzzer. We kiezen allebei voor een burger. Rob een smokehouse BBQ burger en ik een bacon-bacon cheeseburger. Trouwens kiezen is een ramp want de menukaart bestaat uit meer dan 10 pagina`s. En dan heb je ook nog de skinnylisious menukaart. Rob neemt er een biertje bij en ik een giga cola.

De burgers zijn hier zo vreselijk lekker. We proberen ze met onze handen te eten maar ze zijn te groot. Het wordt een grote knoeiboel. De borden gaan, op een paar frietjes na, leeg. Als toetje pakken we een stuk cheesecake. Rob een hazelnut crunch en ik de 30th anniversary chocolate cheesecake. Wel om mee te nemen want er past nu niks meer bij.

We checken rond half zeven in bij Marquis villas resort in Palm Springs. We krijgen kamer 308. We parkeren de auto in de garage en proberen al zoveel mogelijk uit de auto mee naar boven te slepen. We moeten eens beginnen met opruimen. Als we de kamer oplopen is deze giga groot. We hebben een complete keuken, woonkamer, badkamer met douche en bad en 2 wc’s en een aparte slaapkamer. Ook hebben we een ruim balkon. Hier zitten we de 2 komende nachten prima.

Eerst de koelbox leegmaken en alles in de ijskast leggen. Dan ploffen we op de bank en zet ik de samenvatting van Ajax aan. Zo te zien heb ik wat gemist.

We zetten onze wandelschoenen in de douche en maken deze zo goed als schoon. Oh ze zijn blauw i.p.v. bruin. Nu kunnen ze tenminste netjes de koffer in.
Dan is het toch echt tijd voor een stukje cheesecake. Meer als de helft krijg ik niet op. Pffff. De rest gaat terug de ijskast in. Voor morgen. Rob komt ook niet veel verder.

We facebooken wat en ik zie dat de grand canyon totaal niet zichtbaar is door de storm. Poeh we hebben echt geluk gehad met onze paar druppels regen daar.

We chillen met onze pootjes hoog wat voor de tv. De douche is ook goedgekeurd. Heerlijk na zo’n dag wandelen. We hebben allebei een lekker kleurtje gekregen deze vakantie en ik heb zelfs een walgelijk bruin nekje volgens Rob.

Morgen is onze laatste volle dag in the usa. Planning is om naar Palm canyon te gaan voor nog wat natuur / wandelen en naar de outlet / target voor hopelijk all stars voor de kids en chocolade. We zien morgen wel. Voor straks lekker slapen voor ons. Tot morgen !!