Dag 3 : Los Angeles - Bakersfield

Verenigde Staten, Bakersfield

Wat nou jetlag ?!! Gisteren rond 10 uur in slaap gevallen en als een blok geslapen tot 5:20 uur. Nu kan ik natuurlijk nog wel paar uur slapen maar dan ben ik zo duf de hele dag. Dus we besluiten de formule 1 aan te zetten op de tablet om Max te kijken.

Ondertussen lees ik de reacties op Facebook en zet ik FaceTime aan om even met mam bij te kletsen. Katjes weer allemaal gezien. Alles gaat zn gangetje daar. Gelukkig maar.

Rob kijkt fijn naar de formule 1 terwijl ik me al aankleed en de koffer en rugzak een beetje herschik. Verrekijker kan in de auto. Mn wandelschoenen ook. Camera in de rugzak. Zo ligt het allemaal net iets handiger.

Rob komt ook tot leven na de formule 1 en gaat zich ook aankleden, tas inpakken en zn koffer herschikken. Als dat klaar is lopen we richting ontbijt. Het is best uitgebreid. We beginnen rustig aan met wat geroosterd brood, scrambled eggs, worstje, banaantje en wat jus. Rob moet warempel melk in zn koffie doen. Zo sterk is de strong coffee. Dat zijn we niet gewend.

Na het ontbijt poetsen we de tandjes en pakken de laatste dingen in. De koffers gaan weer dicht en de roadtrip gaat nu echt beginnen. We checken uit en pakken de lift naar de parkeergarage. Eerste stop walmart !!!

In een klein uurtje halen we onze boodschappen. Frisdrank, broodjes, water, chips, reepjes, beleg, slaaptabletjes, hoofdpijn pillen, zonnebrand spul en bier. Maar een piepschuimen koelbox vinden we niet. We betalen en trekken nog wat dollars uit de ATM.

We laden de auto in. Rob gaat dan toch maar een koeltas halen. Anders loopt het beleg over een uur met ons de auto uit. Toch nog een piepschuim box gevonden maar zonder hengsel. We kijken binnenkort wel voor een andere. Dit is niet zo handig.

Dan is het tijd om te gaan rijden. We stellen de TomTom in op 3000 canyon lake drive. Vanuit hier heb je mooi uitzicht op de Hollywood letters. We kronkelen de berg op. Na 100 bochten links en rechts zijn we er dan toch eindelijk. We zien de selfiesticks al in overvloed. Dus we zitten goed.

We maken zelf wat foto’s in het lake Hollywood park. Je kunt ook nog de berg oplopen voor betere foto’s maar het is best warm en we hebben er geen zin in. We stappen de auto weer in. Richting de zee. Weer zes banen vol met auto’s. Pfff wat een drukte. En dag op een zondagochtend.

Rond half twaalf parkeren we de auto bij de santa Monica pier. We betalen 1 dollar voor een uurtje parkeren. Prima. Dan hebben we het wel gezien hier.

We lopen over de koppen over de pier. Het is behoorlijk druk. En warm !! We kijken even bij het pretpark. De achtbaan ziet er niet spectaculair uit dus die doen we maar niet. Als we op het eind zijn lopen we langzaam weer terug. Via het strand kijken we nog even bij muscle beach maar daar is niet veel te zien.

We gaan terug naar de auto waar we meteen de airco aanzetten. We gaan een stukje over de pacific highway 1. Lekker langs de zee. Het is niet het mooiste stuk maar omdat we zo weer het binnenland in gaan vind ik het wel fijn om nog een beetje strand en zee te zien.

We rijden langs Malibu beach en zien de mooiste huizen langs het strand. We gaan richting Ventura. Bij point sand dune zetten we de auto langs de kant van de weg om even van de zee en een granola bar te genieten. De zee spat hier tegen de rotsen omhoog. Het blijft een mooi gezicht.

Rob gooit nog wat ruitenwisser spul in de auto zodat we schuim hebben als we de ruiten schoon willen hebben i.p.v. alleen maar water. Dan stappen we weer in en rijden verder.

Bij Ventura verlaten we de kustweg en gaan het binnenland in. We hadden de interstate 5 kunnen pakken maar gaan via het Los Padres national forest. Binnenwegen zijn altijd leuker dan de snelweg. Al zijn ze soms wat om. We zetten koers naar Bakersfield, onze eindbestemming voor vanavond.

Het is niet echt een bos waar we doorrijden maar meer aan beide kanten bergen. Elke bocht is weer anders en het uitzicht is schitterend. Na een dik uur bochtjes pakken rijden we de gewone weg weer op. Dan moeten we nog een uurtje of twee naar Bakersfield.

Rond half vijf rijden we Bakersfield in. Hier zien we een walmart. Hier gaan we nog even naar toe voor een andere koelbox. Maar ook hier hebben ze de ouderwetse koelbox niet. Maar wel de plastic bordjes die ik zocht. Die gaan mee. We nemen een rol tape en een paar spanbandjes mee om te deksel van de koelbox vast te zetten. Heb toch een handige Harry bij me. Projectje voor straks.

Tijd om in te checken. Vanavond slapen we in een extended stay America. We krijgen kamer 202 en die ziet er prima en ruim uit met complete keuken en king size bed. We doen het ervoor.

Het is al half zes ondertussen en we hebben honger gekregen. Ook omdat we vanmiddag niet echt geluncht hebben wordt het tijd om iets te gaan eten. Thuis had ik al uitgezocht wat het zou worden. Famous dave !!!!

Het is tien minuten rijden vanaf het hotel. We beginnen met een mountain dew voor mij en een samuel Adams biertje voor Rob. Even kijken wat we willen eten vanavond. Ik ga voor de ribs en brisket. Rob neemt een BBQ chicken / rib tips combo. Het duurt even eer het komt maar het zijn meteen twee grote borden vol.

Hongerig vallen we aan. We eten ons buikje helemaal vol maar krijgen de borden niet leeg. Amerikaans nemen we een box en vullen die met een stuk ribke, garlic mash en de twee brood muffins. Lekker voor morgen. We betalen de rekening en rijden eerst naar het tankstation naast famous dave. Daar gooien we de auto weer vol voor 35 dollar.

Tegen zeven uur zijn we terug op de kamer. Rob gaat aan de slag met de koelbox. Hij maakt er provisorisch een handvat aan zodat ie wat makkelijker te tillen is. Het wordt een heel kunstwerk met al die tape en spanbandjes. De deksel houden we nu op zn plek met een bandje en we hebben een handvat. Jeeej.

Veel doen we niet meer. We zijn allebei moe en vallen al in slaap. Ik ga toch nog even snel Mn tanden poetsen en dan richting bed. Nog even een goede nacht maken. Tot morgen !!

Beste reisverslaggeefster Esther en handige Harry, Net 3 dagen verslag achter elkaar gelezen; het werkt verslavend. Harstikke leuk jullie verhalen + foto's. Ik geniet mee! Fijne reis! Ik verheug me op het vervolg ...