Bogota

Colombia, Bogota

Om 16.30 landen we in Bogota waar ik vervolgens pas 3uur later in een taxi zit. Pffffff, wat een rijen overal. Een ontzettend aardige taxi chauffeur racet me in 15 minuten naar mijn leuke hostel in een rustige wijk, waar het veilig is om te lopen, ook s’avonds alleen. Het schijnt dat in het oude centrum, Candelaria dit niet aan te raden is. Het is autoloze zondag, dus haal wat minuten van wachten op het vliegveld in en hij kletst ondertussen honderduit over de eetspecialiteiten van Colombia. Hoe zou hij weten dat hij geen beter onderwerp had kunnen bedenken:) Dus loop er s’avonds even uit om te kiezen uit een van de vele restaurants hier in de buurt. Kom uiteindelijk bij een tentje terecht wat een sushi serveert in de vorm van een ijsje. Hmmmm….een met zalm en een met spicy tuna.
De volgende dag neem ik een taxi naar Candelaria en loop wat rond in het oude centrum, bezoek het goudmuseum en bekijk 2 hostels om morgen naar te verhuizen, maar als ik terug kom in mijn super leuke, relaxte hostel, besluit ik lekker hier te blijven. Aangezien Elsbeth volgende week naar Bogota komt, besluit ik een fietstour nu nog niet te doen aangezien het wel zo leuk is om dat met zn 2-en te doen. Bogota schijnt ontzettend veel street art te hebben dus je kunt ook een graffiti tour doen. Ik ga in plaats daarvan naar Cerro Montserrat, een berg op 3200 mrt hoogte met uitzicht over de stad. Super mooi uitzicht, prachtig park met mooie bloemen en het is een mooie ochtend met een klein beetje zon. In de middag loop ik door de stromende regen naar een heel leuk theehuis waar ze organic tea serveren en zit ik heerlijk in de serre om mijn update over Nasca, Huacachina, Paracas en Lima te schrijven. Verder is het koud en regenachtig in Bogota en de stad kan me niet echt boeien tot zover. s’avonds in taxi’s zie ik op straat slechts een grimmige sfeer.
Ik wil de komende dagen naar Salento ‚HET’ koffiegebied, dus wil eea uitzoeken, maar ineens ontstaat er een gezellig feestje in het hostel met locale vrienden van de receptioniste, dus besluit dat lekker morgen te doen en ipv s’ochtends een nachtbus te nemen de volgende dag.