Swimming with Sea Lions!

Argentinië, Puerto Madryn

Hola!
Ondanks dat het alweer een eeuwigheid geleden lijkt, heb ik de dag na de walvissen tocht nog gesnorkeld met Zeehonden. Had eerst een duik geboekt, maar toen ik bij de duikschool aankwam, zeiden ze dat de visibility die dag maar 5 meter was omdat het 2 dagen daarvoor heel hard gewaaid had, dus ze adviseerden me te snorkelen omdat je dan sneller je hoofd boven water kunt doen om te zien waar ze zijn. En ondanks dat ik me heel erg verheugd had om te duiken, was ik achteraf heel blij met het advies. (was ook wel weer een beetje zenuwachtig maar toen ik eenmaal weer in het water lag, voelde het helemaal goed en zou ik willen dat ik snel kon duiken) Ook weer een waanzinnige ervaring....ze liggen met 100-den op de kant lui te wezen en kijken eerst even wie er in het water zijn en komen dan je kant op. Hoe sloom ze zijn op het land, zo snel zijn ze in het water. Zoef, onder je door, met elkaar spelend, komen ze steeds dichter op je af. Ik heb er 1 aangeraakt, er beet er 1 in mn flipper en ik heb er eentje recht aangekeken. Te grappig, in het water super snel onder je langs, af en toe gaan ze even met hun hoofd boven water beetje om hun heen kijkend. Voor het eerst een 7mm pak met muts en schoenen en handschoen en dat was nodig ook, want na 45 minuten behoorlijk koud voorhoofd en blauwe lippen. We moesten eruit, wat ik natuurlijk niet wilde, maar ook dit weer een ervaring om niet te vergeten!

Het lijkt erop dat Antartica gaat lukken:) moet morgen even final bevestiging afwachten en dan kan ik wss donderdag voor 11 dagen mee!!!! een aanslag op mn budget, maar ach, als je er toch bent en je leeft maar een keer, dus voelt als een once in a life time opportunity!!

Ben vandaag aangekomen in Chili, in Puerto Natales. Voor morgen een day hike geboekt in Torres del Paine National Park en de dag erna ook. Een Duits stel wat ik in Puerto Madryn ontmoet heb, komt hier morgen ook naar het hostel voor 2 dagen, dus leuk om hen weer te zien. De grens over vandaag was een hele ervaring. Het zou een bus tocht zijn van 4 uur, maar het werden er 6. De hele bus eerst eruit om Argentijnse stempel te halen dat je het land verlaat om vervolgens een paar 100 mtr verder weer de bus uit te gaan voor de Chileense grens. Alle backbacks eruit, dus alleen dat al duurt 20 minuten. Ik had nog wat tomaten, een paprika, gember en 2 mandarijnen in mn tas, maar die moesten toch mooi daarblijven:(
nu lekker slapen, heb een fantastisch hostel, een nog fantastischer bed, met een echte handdoek en dekbed.....hmmmmmm.......sweet dreams en Hasta Luego!

PS kreeg complimenten over mn Spaans vandaag en hij kon niet geloven dat ik maar 2 weken les had gehad:)

Sow, het wordt iedere keer nog gaver!! Terwijl we nu al soms denken day dat niet meer kan! Zou wel heel vet zijn als Antarctica door zou gaan! Maar ligt Chili dan niet weer uit de richting? Die zeehonden zijn zo lief, echt stoer dat je dat ook allemaal durft, duiken, snorkelen! Xx van ons drietjes en ben benieuwd naar de avonturen in Chili! Snel weer eens facetimen...

The Hanssens Family 2014-11-24 21:48:23

Antarctica, dat zou super zijn! Verder weg kun je niet komen. Wat een leuk verslag weer, en wat een belevenis om tussen de zeehonden te snorkelen. Dikke kus!