BA - dag 8

Argentinië, Buenos Aires

Hola!
Jeetje ben hier al een week....en voelt alsof het veel langer is... Voel me helemaal thuis in de wijk en aangezien de straten net als in NY parallel lopen door de hele stad heb ik die maps.me app helemaal niet nodig nu:) Dag 3 Spaanse les zit erop en het is HEL....de paar Spaanse woorden en werkwoorden die ik ken zijn allemaal op de Spaanse uitdrukking en hier in Argentinie spreken ze 'slang' dus ella is esja ....begin eraan te wennen:) en tu estes is hier vos sos....dus.....van voren af aan beginnen (en gooi er af en toe per ongelijk een Italiaans woord doorheen:)) en het irritante is dat in de rest van Zuid Amerika men wel de Spaanse uitspraak hanteert. Maar goed dat zien we daarna wel weer, leer het maar op zn Argentijns nu. Doe hier eigenlijk niet zoveel de laatste dagen en dat bevalt me heel goed. Na school lunchen (gister met 2 mensen van de school) en daarna op terras huiswerk maken. We eten dus om 22u en verveel me laatste uurtje dus help ik maar in de keuken en is nog gezellig ook. Het is hier gisteren begonnen met non-stop heeeeel hard regenen en onweren. Vanmorgen nog een taxi genomen, maar vanmiddag (en dat zou ik NL echt nooooit doen) toch teruggelopen. In de klas lastig om snel te praten als er net wat is uitgelegd maar zat vanmorgen in de taxi en had zowaar toch een heel gesprek met hem....en hier 'thuis' ook...en iedereen zegt dat de 1ste week drama is en dat het daarna echt beter wordt:) Plannen voor het weekend aan het maken en misschien naar Iguazu, maar dat wordt wss lastig, en dan organiseert een vriendin van hun dochter die toerisme studeert en een 'uitje' moest plannen. Iets hier 1,5u vandaan, 1,5 dag inclusief museum, eten en drinken, vervoer en de rest begreep ik niet...maar wie weet kan ik het maandag vertellen haha. Chau!!

PS R die carrera foto is voor jou:) :)

He Net, super om je verhalen te lezen! Geniet ervan!

Martijn 2014-10-29 21:46:41

Pfff, klinkt als ingewikkeld Spaans.... Maar ik vind het toch knap dat je al een "gesprek" weet te voeren! Hoe is het met de regen, weer wat beter weer? Succes op school en wel je huiswerk maken he! ;) xx Ps. Hoorde van mama dat jullie elkaar op Skype gesproken hadden, leuk!

Mimi 2014-10-30 10:36:40

Ben je verslag aan het lezen. Erg leuk om zo op de hoogte te blijven. Zal vanavond de foto van de carrera winkel aan R laten zien. We weet komt hij dan wel naar je toe. Geniet ervan.

Marlo 2014-10-30 12:25:51

Hi topper! Wat super om je verhalen te lezen :) Helemaal goed! Geniet ervan, maar dat gaat prima zo te lezen. X