Vertrek Schiphol en dan ben je zomaar ineens in Buenos Aires

Argentinië, Buenos Aires

Hola amigos! Hier zit ik dan lekker op mijn balkonnetje in het avondzonnetje (met toch wel enige jetlag) mn eerste dag te overdenken. Gister thuis voor vertrek toch nog best druk, wilde mn lekkere bed voor de laatste keer niet echt verlaten in de wetenschap dat ik 4 maanden met minder moet doen..... letterlijk de herfst gister achtergelaten, om die in te ruilen voor frisgroene blaadjes aan de bomen bij aankomst hier, wat een contrast!(kan er wel aan wennen kan ik jullie nu al zeggen) Er werd me gevraagd of ik nog een afscheidsborrel deed en aangezien ik de afgelopen 3 weken alleen maar uit eten ben geweest om met iedereen nog af te spreken (s'middags en s'avonds en dus met 3 kilo teveel vertrok:( zei ik nee. Maar, gister op Schiphol waren zoveel lieve mensen, en gezien het tijdstip, toch maar een biertje/wijntje dus leek het er toch op, haha. We waren op erg op tijd (al lag dat meer aan mn vader dan aan mij:)) dus alle tijd om rustig te kletsen en uiteindelijk relaxed door de douane. Heel fijn om met zo'n gevoel te vertrekken, dus thxxxx aan iedereen die er was. Hoewel ik lachend de douane doorging, kreeg ik bij het lezen van de kaartjes toch wel beetje vochtige ogen...(en nee, die van 21 nov is (nog) niet open.... Kreeg nog hilarisch flauwe opmerkingen op kantoor dat ik vast in het ibis zou slapen met een stranded, nou guys, kan jullie vertellen dat ik er lekker overheen gevlogen ben! Wel 1,5u vertraging omdat toen we er net inzaten er nog maar 1 landingsbaan open was (oeps even de deur dicht doen, t begint hier te schemeren en dan komen ineens vliegende beesten en die wil IK niet binnen (some of u know why..) maar goed, stoel naast me was leeg, door vriendinnetje A extra verwend (thx voor het regelen!!) dus beetje extra ruimte, maar al met al toch 16,5 uur gezeten, dus voel t wel aan mn lijf nu. Maar toen om 01.15u de wereldkaart met vluchtroute in beeld verscheen, voelde ik voor het eerst het ultieme gevoel van vrijheid!! Ondanks dat ik me nog een klein beetje druk had gemaakt om visum, was er niemand die er ook maar een vraag over stelde.....nou ja, better save than sorry... (had een busticket gekocht voor €25 waarmee ik in ieder geval kon aantonen dat ik op tijd het land zou verlaten, maar die ik natuurlijk niet ga gebruiken). Aankomst appartement was okay, hoewel ik me nog niet echt kan oriënteren, lijkt het een leuke wijk. Hoewel: ik wat ging drinken en werkelijk een tie-wrap kreeg voor mn tas om aan mn stoel te binden (en ik maar hopen dat ik niet naar het toilet hoefde ' met mn inklapstoel met handtas'. Vanmorgen nog even voor een bliksembezoek Nicole en Wilco bezocht die later vandaag weer terug naar NL zouden gaan en nog even wat goede tips meegekregen en wat van hun euros overgenomen die ineens 70% meer waard zijn dan dat je het hier uit de automaat haalt (blauw geld), thx! Daarna beetje rondgewandeld, en hilarisch dat ik dacht dat er zoveel speeltuintjes zijn, maareh....dat zijn fitness apparaten....nou maar goed dat ik mn hardloopspullen mee heb haha! Iedereen loopt hier of op hardloopschoenen of enorme plateauzolen, hmm laat ik nou "genoeg" schoenen mee hebben, maar net niet die:) en @H: die maps.me app is fantastisch, staat alles op van supermarkt tot restaurant. Ik dacht alleen dat ik eerst rechts en dan links moest, maar dat was dus andersom (mss moet ik ipv Spaanse les eens een keer navigatie les gaan volgen...pff dat wordt mn grootste uitdaging ben ik bang:)) of mss beide, want echt niemand spreeks Engels hier. Dus heb vandaag bij de laatste kruising zowaar al gevraagd ' donde estas los supermercato?' en dat bleek een mega grote te zijn, dus heb ik heerlijk een uur doorgebracht. (not cheap by the way) en ach, go with the flow en het komt allemaal goed. Het was een beetje wennen vandaag, (en heb ineens een enorme opleving) maar ga zo lekker slapen, dus Hasta Luego!

whahaha. wat een heerlijk verhaal! ik moest zo lachen om dat verhaal met die tiewrap, hysterisch. geniet, meis. xxx

marieke 2014-10-23 02:03:20

Yey je bent r! Zeg kan je die tiewrap niet beter om je pols doen? Benieuwd met welke plateauzolen je terug komt ;-P. Disfrutaló y hasta la próxima! X

Annouchka 2014-10-23 09:10:36

hey sissie, Wat heerlijk dat je er bent en jaaaaa... een beetje jaloers word ik wel door de foto's! Geniet iedere dag opnieuw en wachten vol verwachting op de rest van al je geweldige verhalen. Dikke x

marielle 2014-10-23 09:49:08

Wat een verhaal! Zo Annette! (een bed waar je geen afscheid van kunt nemen, vliegende beesten, de tiewrap). Hahaha! Enjoy lieverd! x

Esther 2014-10-23 09:55:23

Lieve Annette, Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat! Wat een eind vliegen hè? Maar voor een goed doel!! Have fun darling! X A

Astrid 2014-10-23 09:58:54

Yes het grote avontuur is nu werkelijk begonnnen!!! Super leuk om op deze manier van al je verhalen te kunnen genieten en zo lijkt het alsof wij in je rugzak meereizen!!!! Haha Wij zijn super trots op je, geniet van iedere dag en alles wat op je pad komt!!! Dikke xxx

pap en mam 2014-10-23 11:09:48

Hey lieverd, Wat heerlijk om dit allemaal te lezen. En wat gaaf dat je alle foto's er zo snel en makkelijk aan kan toevoegen. Gaaf he, die app van H. Gebruikten wij ook heel veel in Italië. Geniet van iedere dag en ik kijk nu alweer uit naar je volgende avonturen!! Dikke kus

Marieke 2014-10-23 12:31:42

Sów!! Wat een Mariekes heb je nu al als trouwe fans! ;) Vandaar dat ik maar gewoon de vertrouwde mimi naam aanneem. Idd heerlijk om je verhalen te kunnen lezen en te gek dat je zoveel foto's kan plaatsen! Hopelijk blijf je ze met ons delen! Denk dat ik bij iedere update die je doet een verhaal van mezelf terug ga lezen op pindat.. Weet nog zo goed dat we vertrokken en nu alweer 4 jaar geleden.. Dus: ENJOY en geniet iedere dag!!! Dikke x