Back in Cusco again

Peru, Cusco

Hola!
Ik ben nu al 5 dagen in Cusco. Toen ik terug kwam vanuit de jungle heb ik de dag erop gezocht naar een retreat hier dichter in de buurt en een gevonden. Dus morgen 20 januari ga ik voor een 9-daagse Ayahuasca en San Pedro retreat. Dacht even dat het wel lang zou zijn om 5 dagen in Cusco door te brengen, maar de dagen vullen zich als vanzelf en heb heerlijk de tijd om bij te komen.

Vroeg naar bed, filmpje, s’ochtends wat foto’s uitzoeken en na de lunch een verhaal schrijven en af en toe een massage…..
Gisteren was de dag van de ceremonies. Dus allerlei kinderen gekleed in witte glimmie jurkjes vergezeld door chic aangeklede families en een paar processies gezien. Die zijn zo kleurrijk en met veel muziek. Heb een paar geweldige filmpjes gemaakt, maar die kan ik helaas niet uploaden. (goeie tip voor Pindat om die optie toe te voegen) Zelfs een begrafenis stoet gaat gepaard met een complete harmonie erachter.
Verder heb een Peruaanse kookworkshop gedaan. Eerst naar de grootste markt (blijer kun je me niet maken:)) een fruit tasting, mijn eigen pisco sour gemaakt (non alcoholisch:(….heb besloten een maand geen alcohol te drinken en dat lukt sinds 10 jan heel gemakkelijk. Dan maken we ceviche en lomo saltado (beef met tomaten, lente ui, op hoog vuur, afblussen met pisco….super lekker en krijg de recepten…..dus goede gerechten voor thuis om lekker bij te kletsen met jullie!
Ook ontdekt dat je in bijna elke stad een gratis stadstour kunt doen, dus prima invulling voor een middag. Paar meiden ontmoet en daarna samen geluncht. Vandaag met een van hen naar Pisac geweest waar een grote zondagsmarkt is en heb een prachtige baby alpaca sjaal gekocht, een ketting en een kaart met een typisch Peruaans geklede vrouw erop. (ohhhh en echte pure chocolade….) (was vergeten hoe blij je kunt zijn als je nieuwe dingen koopt haha) Zometeen nog afgesproken met de 2 Duisters die ik telkens maar tegen blijf komen sinds Argentinië en morgen is mijn laatste dag hier om te relaxen, spullen in te pakken en voor te bereiden voor 9 dagen.

Daarna ben ik van plan om naar Nazca te gaan en dan langzaam aan richting Lima. Dat zijn elke keer maar stukjes van 2-4 uur in de bus naar het volgende dorp. Vanaf daar geen idee. Of via Equador of een vlucht naar Bogota, maar daarvoor heb ik nog even de tijd om te zien waar ik zin in heb.

Chau!
x

Skette!!! Ik liep wat achter en nu duizelt t me een beetje van al je verhalen!! ;-P Geweldig :). Liefs xx

Nouss 2015-01-19 19:02:41

Ps. Wij ook een non-alcoholico maand. Kunnen we!! Geniet van je retreat! Xx

Nog een keer Nouss 2015-01-19 19:04:10

Oh wat een geweldige foto's weer! En hoe relaxed om zoveel tijd te hebben om al deze geweldige landen te bezoeken.....Jaloers!!!! (op een goede manier)