Puerto Madryn - dag 23 tm 27

Argentinië, Puerto Madryn

Buen Dia!

Vrijdag dan toch BA verlaten, maar wat een leuke tijd gehad hier! S'ochtends vroeg mn laatste les gehad en Eva had 'de hoop' dat het wel goed met me zou komen, haha. (Nou gisterenavond BBQ gedaan en bij de slager moest ik toch mooi het vlees bestellen omdat de 2 guys geen woord Spaans spreken...) Hele lange busreis van 19uur gehad en iets minder luxe dan de 1ste, maar nog steeds super relaxed. Een fantastische zonsondergang gezien en s'nachts nog even met mn neus tegen het raam vanwege de enorme hoeveelheid sterren. Had in BA nog even snel een hostel geboekt omdat ik geen zin had om rond te lopen om iets te gaan zoeken. OMG, my first 'dorm' experience, had me voorgenomen dat niet te gaan doen, maar het scheelt per verblijf al snel €100 dus dan maar maar 'meer' op een kamer en moet eerlijk toegeven dat het me niks tegenvalt. Het is zo wie zo een heel leuk hostel, met een binnentuin, hele leuke mensen en iedereen kookt hier zelf, dus dat is ook gezellig. Zaterdag een heel stuk gelopen naar het Ecocentre en 2 duitsers ontmoet die ook in het hostel slapen, aan het strand gezeten en s'avonds samen gekookt. Zondag een tour geboekt naar Peninsula Valdes, met ongeveer het halve hostel. Eerst naar 2 zeeolifanten kolonies waarvan alleen de babies nog vet lagen te worden voordat ze de zee in kunnen, al konden we niet heel dichtbij komen. Daarna pinguïns van heel dichtbij gezien en heel erg om moeten lachen. Had uren kunnen blijven staan kijken. En als laatste een boottocht van 1,5uur op zoek naar Wales. De eerste hadden geen zin in kunstjes en waren heel kalm, maar wel al dichtbij. Dus stukje verderop zagen we er een paar springen dus daarheen. Ik kreeg van de botenman het beste plekkie voorin op de punt, en mocht zelfs mn zwemvest uit om daarop te gaan zitten:) de rest dacht dat ie me wilde versieren......en daar zwom er ineens 1 op ongeveer 1 mrt van de boot, heel kort en weg was ie. Daarna zagen we een moeder met een kalf en die zijn heel lang bij de boot gebleven en die 'kleine' sprong continue!!! WAUW!!!!!!!!!!!!!!!! en dat geluid, zo gaaf. Zou zo nog een keer willen:) Bij thuiskomst hebben we met zn 8-en ge-BBQt in de keuken (allemaal Duitsers, dus heb die taal ook weer even opgehaald) en aardig wat gedronken en nog 100x gezegd hoe gaaf het was. Vandaag had ik een mountainbike gehuurd en wilde 17km naar Punta Loma fietsen waar nog een zeeleeuwen kolonie is. Nou dat viel vies tegen, hele slechte wegen met alleen maar kiezels en aardig bult op en af. Had het idee dat ik levend aan het verbranden was, dus het het niet gehaald en ben geloof op 12 km op het strand gaan zitten met mn lunch en een liter water, om daarna weer terug te fietsen......pfffff.......alles doet zeer:( maar goed, morgen ga ik duiken met zeehonden en jawel dat is ook bij Punta Loma haha....ben benieuwd. Donderdag een vlucht geboekt naar El Calafate, dus hoop mn verjaardag te vieren bovenop de Perito Moreno gletsjer......
Un beso

Wat gaaf !! De foto's zijn schitterend en in "live" natuurlijk nog veel gaver! Maar is Wales niet een beetje uit de buurt ;-) un besito

Herald 2014-11-18 18:15:11

WAUW!!!!! Wat gaaf, niet normaal! Dan die bootsjungen maar versieren haha, wie wil nou niet de beste plek om ff naar een walvis te kijken! Xx

Mimi 2014-11-18 18:32:13

Inderdaad wauw...... en deze reactie op de foto's. Moet geweldig zijn om ze van zo dichtbij te kunnen spotten. Prachtig, wij genieten met je mee!!! Enjoy, xxx

pap en mam 2014-11-18 19:38:37

Wat gaaf, Annette!

Marja 2014-11-18 20:06:41

Dit is toch net een droom... Echt geweldig zusje dat je dit allemaal mee maakt! En leuk om te lezen hoe snel je overal weer leuke mensen leert kennen. Thanxx voor de prachtige foto's, kunnen we ook een beetje meegenieten. Dikke x van ons

marielle 2014-11-19 08:09:48

Ja zeker WAUW om dit allemaal te zien en je hebt inderdaad heel leuk gezelschap

Tante L en L 2014-11-19 16:23:54

Super gave foto's !!!!! En nog veel gaver om je net "gezien" te hebben. Wat leuk dat face time :-) alsof we vlak naast elkaar zitten. Jij buiten in t zonnetje in een korte broek, ik op de bank met de verwarming aan en een dik vest! Enjoy lieverd!! Dikke kus van mij

Marieke 2014-11-19 18:11:30

Hier ook een grote WAUW......echt super gaaf. En heeeeel leuk om het zo op een afstandje mee te "beleven". Lekker genieten!! Dikke zoen