BA - dag 15

Argentinië, Buenos Aires

Hola Amigos!
Zaterdag naar Evita museum geweest. Kost 40 pesos (in blauwe koers € 2,60) en er werken me een hoeveelheid mensen.......Het is maar een klein museum waar je normaal in een uur weer buiten bent, maar aangezien ik besloten had alles in het Spaans te lezen heb ik er toch zo'n 3 uur over gedaan haha (mss iets minder, maar voor m'n gevoel dan) Wilde zaterdag middag nog naar Palermo Park maar het is begonnen met regenen en echt onophoudelijk tot en met maandag. Zaterdag om 21.15u kwam ik erachter dat er op zaterdag niet gekookt wordt (snap dat Nora en Antonio ook minimaal 1 avond voor zichzelf willen, maar was ietwat laat...) gelukkig regende het niet zo hard dus ben naar de dichtstbijzijnde pizzeria gerend om daar de meest vreselijke pizza ever mee te nemen) Zondag was even een mindere dag, het stormde dus kon eigenlijk geen kant op en we hadden geen internet, dan voel je je op zo'n klein kamertje wel even opgesloten. Dus het merendeel van de dag Scandal seizoen 2 gekeken. Uiteindelijk in de avond toch even eruit "gerend" (M: ik ben zoooooo blij met de sneakers:) :) :) so thx for forcing me to take them with me (die wilde ik nl zo eigenwijs als ik ben niet meenemen, maar heb ze al wat vaak kunnen gebruiken) om ergens wat te gaan drinken. Totaal verregend thuis en was zelfs te laat voor het eten. (maar ze waren om 21.45 begonnen) Dinsdag heerlijk een dag 'gespijbeld' en voelde me er niet eens slecht onder. Had heel slecht geslapen, had hoofdpijn en was zoooo moe dus heb heerlijk in de zon gezeten op het dakterras (wel geleerd:)) en voor het eerst verbrand:(
Hotel geboekt voor Iguazu aankomend weekend. Naar reisbureau gelopen om busticket te boeken, maar was m'n paspoort vergeten. En had op internet gezien dat er een bus vertrekt om 15.30 uur en daar hadden ze alleen maar 19u. (achteraf maar beter ook want vanmorgen vertelde onze profesora dat je beter naar Ritiro treinstation kan gaan) Dus na de les door Palermo park naar station gelopen en een dik uur over gedaan. Je ziet hier echt overal 'honden uit-laters' met min 10 doggies tegelijk. En het is zo groen hier, met zoveel parken en mooie gebouwen. (veel Haussmann style, aangezien Argentinie in het verleden tot de 5 rijkste landen behoorde kochten ze alles wat ze mooi vonden....) Op het station aangekomen wist ik niet wat ik zag, wel 400 meter lang (aan 2 kanten) busmaatschappijen met alleen maar balies. Ik moest van de profesora in het Spaans vragen stellen over hoe laat, welke service inclusief was etc. Nou een andere optie is er ook niet, want ze spreken allemaal geen woord Engels. Paar gecheckt en kwam er al snel achter dat je korting kunt krijgen. Voor 600 pesos minder dan ik op internet had gezien kon ik boeken bij maatschappij A, maar dan niet de beste tijd, dus later in de avond terwijl ik juist s'middags wilde vertrekken, maar dacht, nee dat gaan we niet doen, want dat is snel verdiend, dan maar paar uurtjes later. Maar wat blijkt: ik nog 1 checken, was dat dezelfde maatschappij met 15.30u tijd maar dan het mannetje aan de andere kant van de balies en die bood me korting:) dus heb toch voor 200 pesos meer dan de goedkoopste de beste tijd genomen. (ach 200 pesos is € 13, maar dus nog steeds 400 goedkoper) In totaal vandaag wel 3 uur gelopen denk ik, dus mezelf op de terugweg getrakteerd op een biertje en later een dulce de leche (de eerste hap smaakt naar van die ouderwetse vierkante karamel blokjes in een doorzichtig papiertje) hmmmmmmm (gelukkig was ie ook niet zo klein haha)

Spaans gaat steeds beter en zijn vandaag aangekomen bij 'present future' dus weer hoop nieuwe dingen, maar de zinnen worden steeds beter. Ben nu beginner A.1.2 haha.
Oh ja minor detail: heb besloten hier nog een week te blijven. Ga vrijdag naar Iguzu en kom dinsdag terug. Dan heb ik woe tm vrij nog privé lessen geboekt bij una amiga de familia en dan heb ik nu in mn hoofd om vrijdag af te zakken naar beneden. Jullie horen het!
Chau y un beso!

Hey zusje! Zie op de kaart dat het op dit moment in ieder geval weer droog is! Die regen laat hier maar vallen! Ben heel benieuwd naar Iguzu, zal wel zeer indrukwekkend zijn! Goede reis daar naartoe! ( hoe lang in de bus?) xx van ons drietjes

Mimi 2014-11-06 08:47:17

Nog 14 nachtjes slapen en ik stap ook op het vliegtuig naar BA! Weekje extra = verlaat verjaarsbiertje met mij in BA op 21 november?

Renée 2014-11-06 09:12:03

Hoi schat, het klinkt allemaal fantastisch, behalve de regen!!! Knap van je om in het Spaans de beste kaartjes te kopen met flinke korting. Wat zal Iguasu indrukwekkend zijn. Wij zijn jaroers en zijn benieuwd naar je volgende verhaal en foto's. Enjoy, dikkexxx

pap en mam 2014-11-06 18:39:07

Veel plezier in Iguasu, zal wel erg indrukwekkend zijn! We lezen met plezier je verhalen. Dikke kus, ook van de meiden!

Stephan en Martijn 2014-11-06 20:28:25

Wat een leuke verhalen! Veel plezier in Iguasu! X

carla 2014-11-06 21:41:24

Lieve Annette, mooie verslagen ik lees ze met heel veel plezier! Mooie foto's erbij. Nog heel veel plezier en tot het volgend verslag. Dikke kus.

Thea 2014-11-06 22:50:27

Hey lieverd, Wat ben je toch ontzettend aan het genieten.....en wat geniet ik toch ontzettend met je mee :-) Tja, de gympies ;-) ben blij voor je dat ik ze er "doorheen" heb gedrukt. Moet dan weer zo lachen om die gezellige maandag waarop we samen jouw tas pakten... 3 shirtjes, 4 jurkjes etc. Nee, ik hoef geen gympen mee.... Ben benieuwd naar je uitstapje nu, zullen prachtige foto's hebben opgeleverd. Zal wel pas dinsdag worden dus nog even geduld. Hier lekker wknd met droog weer en zon en een gezellige verjaardag en etentje voor de boeg. Dikke knuffel voor jou X