Prachtige Appenijnen

Italië, Città di Castello

Hotel Magda was ons onderkomen. Bij cash betaling was het ontbijt gratis. Wij vonden het goed. We dronken een biertje, liepen even de straten door en toen voor het eten even de benen languit op bed.. Novafeltria, heeft geen boeiend nachtleven. Ook het avondleven is al uiterst pover. Maar weer eens een pizza gegeten met nog 6 anderen, tv staat overal aan waar je kan eten. Om 22.00 slapen, dat was weer fijn van dat rustige nachtleven, geen geluid gehoord tot 05.00.

Prima ontbijt en toen op pad naar een goede klimrit. Best een gekke klim, niet steil, wel lang 35 km, soms weer ff dalen en dan weer omhoog. Wel een prachtige omgeving, fantastische bloemen in de berm en trappen, gewoon blijven gaan. Het is best lekker om rustig omhoog te fietsen, alleen schakelen we ons gek met de afwisseling, dat is heel goed luisteren naar wat de benen willen en kunnen. Op de top ff haLt gehouden en toen een mooie afdaling, langgerekt, alleen moet je dan toch wel weer op de weg letten, kun je niet teveel rondkijken. Zo is er altijd wel wat. Eten in Sansepolcro, in Nijmegen ieder gewaarschuwd, Jacques wil elke lunch nu pasta!

Daarna nog 25 km naar Città di Castello, maar weer eens een wellness hotel regelen. We raakten nog even in een peloton Italianen op de race fiets, die wat ongemakkelijk keken, toen wij met onze uitrusting gewoon mee gingen fietsen. De best Engels sprekende werd op verkenning gestuurd, was onder de indruk en ratelde de rest bij. In het hotel met handen en voeten een massage gereserveerd. Dat is goed voor de benen en de rug. We gaan het hotel niet uit vandaag.

Lichamelijk gaan we goed. De konten voelen we nog wel na een km of 50, maar is prima te doen. Jacques heeft twee Duitse zalfjes bij zich, werkt als balsem. Knieën, na een forse klim een tikkie verveeld. Nek van Jacques ( van het niet gewend zijn aan 'opkijken') ook weer ok. En ik ben nog een keer omgevallen, bij een wending, doordat ik niet op tijd uit de trapper kwam, ook een net helend wondje. Traplopen, dat is de marteling vd dag, ongelofelijk hoe we dat voelen.

Rome komt in zicht, de etappes worden korter, dus meer tijd om uit te slapen en ff te luieren.

Of rare jongens die 2 vrienden. Maar deze dag wel een mooi Panorama. Zo mag ik ook mee genieten. Succes de laatste dagen.

Bep. 2016-05-10 18:02:48

Weer zo'n herkenbare zin: Rome komt in zicht dus de etappes worden korter! Blijven genieten ....

Bert 2016-05-10 18:38:57

Blijft leuk jullie te volgen, hier zijn de weersverwachtingen niet zo best voor als jullie terugkomen, 11 graden en regen met pinksteren. Dus nog even van zon genieten, elkaars gezelschap, pedaleren en mooi Italie. Zet em op de laatste loodjes, groet Lunda

Linda 2016-05-10 22:48:20

Lekker hè Italiaans eten verveeld nooit. Nog even volhouden mannen. En een hotel met lift misschien een idee?