Twee dagen in een

Duitsland, Sankt Goar

Allereerst even dank voor alle reacties, voelt erg warm en betrokken. Omdat we vooral met onszelf bezig zijn, staan we tav het blog alleen op zenden. Dus helaas voor jullie geen persoonlijke retour reacties. De omgeving, met zijn tweeën, de ontmoetingen met veel leuke mensen is een zend - ontvang verbintenis. We kunnen 1 blog / dag uploaden, dus maar ff wat verzamelen.

Heerlijke avond, met heerlijk eten op onze eerste avond onderweg. Maria, Ron en Fieke kwamen even langs en hebben een kopje thee en koffie meegedronken, erg gezellig. De slaap was goed en de ontbijt dame een leuke Limburgse kwek. Jacques gaat haar een kaartje vanuit Rome sturen, dan weet ze dat we veilig over zijn. Veel leuke reacties als je vertelt dT je naar Rome gaat, ongeloof, bewondering, maar vooral direct een gesprek. We zijn zaterdag om 17.00 in Meckeheim aangekomen en een lief ouder stel, waar we om een hotel naar vroegen, was ook zo hartelijk. En onderweg heel veel begroetingen, dat lukt ons in Nederland nooit op deze schaal.

De bipsen doen pijn, eigenlijk al bij het opstappen. Vandaag 126 km gefietst, 450 hoogte meters, goede wind, beetje koud, geen regen, dus prima tocht. Vrij snel langs de Ruhr, met gravel/steenslag paden. Mooi en heeeeel rustig. Overigens heet Roermond niet voor niets zo, de hele dag langs "tegemoetkomend" water gefietst, bij elkaar zo'n 1.5 % stijgen over de hele rit. De food en beverage gaat goed, dik ontbijten, pauze om 11.00 en lunchen via picknick met gekochte spullen. Des middags ook nog even een kopje thee en dan ergens tussen 16.00 en 17.30 hotel zoeken. Overigens waren de laatste 25 km pijnlijk, op een pad met kuilen en hobbels.

Het fietsen geeft veel ruimte voor de zintuigen, en laat het verstand tot rust komen. Wat een prachtige vogels. Vraag niet wat, maar iig mezen gehoord en gezien, verder lijsters, talingen, witte reiger, puttertje, en het assortiment eenden, ganzen, reigers etc. Geuren van de lente, bloesem van veel bomen. Veel akkers, alleen geen boerderijen, geen idee hoe dat zit.
Zien is natuurlijk onnoemelijk en voelen is vooral de bips.

Hotel ZweiLinden, onze fietsen staan warm en droog, mooie plek, die krijgen het niet gauw weer zo goed. Wij hebben Een prima kamer, met een goed bed!
Volgens de leuke mevrouw, waar we de weg aan vroegen, moesten we gaan eten bij een Joegoslaaf in de hauptstrasse. Die hebben we nooit gevonden, het werd 1 vd 5 pizzeria's in dezelfde hauptstrasse. Hier waren we een van de jongeren😅, best vreemd op onze leeftijd. 1 biertje erbij en waggelend van de rare benen naar hotel terug. Nog even lezen en om 21.30 al lekker slapen. Ergens om en nabij 07.00 wakker en het dagritme oppakken. Op naar iets als Bingen.

24 april: Vanmorgen om ongeveer 9.00 uur uit Meckenheim vertrokken. Bijna mijn helm en handschoenen, maar ja wie vergeet dat nou met een alerte Arno naast je. Na een tochtje van een uur door de heuvels bij de Rijn aangekomen. Die hebben we de rest van de dag gevolgd. In Koblenz geluncht. Prachtige stad overigens. Vervolgens begon het te regenen. Regenpak aan en 2 tellen later was het weer droog en kon het pak weer uit. Wel goed voor de billen al die tussenstops. Ging overigens al weer beter dan gisteren met de billen. Uiteindelijk om 15.30 uur in St Goar aangekomen. Daar een hotel gezocht en gevonden met uitzicht op de Rijn. Gelukkig dat we hier gestopt zijn want het begon in een keer keihard te regenen. En nu relaxen. Vandaag 110 km gefietst en in totaal alweer 360 km. Gaat goed😀

Het gaat goed zo te lezen! Mooie foto's ook! Lekker relaxen vanavond en goed slapen. Succes alvast voor morgen.

Annemarie 2016-04-24 17:20:33

Hou vol komt er vanzelf eelt op de billen.

Bep. 2016-04-24 17:27:42

Gaat goed zo mannen. Geniet van het relaxen en het goede eten daar. Have fun!

Robin 2016-04-24 17:39:28

Die foto van die halve brug aan de Rijn heb ik ook😄

Bert 2016-04-24 17:42:07

Mooi mannen, dat jullie al voorbij Koblenz zijn. Als je het met de auto rijdt, ben je dan al een serieus eind in Duitsland. gaat hard dus. Dank voor de leuke foto's! Fiets ze.

Frans 2016-04-24 18:13:40

Hallo heren, Leuk om dit zo te volgen. Schiet al lekker op. Dat gevoel dat je de jongste bent heb ik ook steeds vaker. Misschien zijn we gewoon vroeg oud. Met we bedoel ik Janneke en ik: we gaan begin juni weekje naar de Moezel, het bejaardenreisdoel bij uitstek. Jullie fietsen nog gewoon naar Rome. Kennen jullie trouwens het boek Emo's reis? Emo was abt in de Middeleeuwen (ca. 1200 ofzo) in Groningen. Kreeg ruzie met bisschop en ging zijn gelijk halen in Rome. Te voet. Ook terug. Reisannotaties zijn bewaard gebleven en iemand heeft die reis overgedaan en beschreven wat er onderweg nog staat uit zijn tijd. Maar dit geheel terzijde. Goede reis en grüss Gott,

Sjaak 2016-04-24 19:51:55

Mooi jullie ervaringen te lezen, dank voor het delen. Alle genieten Gerard en Ellie

Ellie Vrolijk 2016-04-24 19:57:44

Veel herkenbaar, maar volhouden. Een wijntje of biertje s'avonds voor het slapen gaan doet wonderen. Hopelijk morgen beter weer en wat is de aankomst plaats morgen ?? Succes

Henk Martens 2016-04-24 20:19:50

Wat een avontuur! Mooi.

Thierry Farla 2016-04-24 22:16:03

Ik zie nu al dagelijks uit naar het verslag van jullie reis, inclusief de foto's. Dank je wel en goede voortgang gewenst.

Henri Timmerhuis 2016-04-25 08:12:02

Fijn dat alles goed gaat en wat een mooie foto's

Wilma Timmermans 2016-04-25 09:26:52

Hallo mannen, Al lekker veel km in de benen en billen. Goed hoor, petje af. En ligt af en toe die billen om om je heen te kijken. Die reis maak je waarschijnlijk maar een keer. Succes en groet

Linda 2016-04-25 10:01:32

Mannen, Leuke verhalen, op een manier geschreven dat we jullie ervaring soms een beetje kunnen "meevoelen". Veel plezier en succes.

Sebastiaan Meijer 2016-04-25 10:26:00

Hallo, Je hoeft geen billenpijn te hebben. Iedere dag uierzalf smeren en het probleem is opgelost.

Frank Reuser 2016-04-25 15:40:38

Hoi mannen, Wat klinkt het heerlijk daar zo te fietsen en alle andere belevenissen mee maken, ondanks de pijnlijke billen en de vermoeide benen!! Ik ben stiekem een beetje jaloers. Veel plezier en succes verders!!