Sneeuw en zon

Duitsland, Eberbach

25 april,

Na de pizza avond op de hotelkamer bij hotel Hubertus, dus in het bos, maar een film gekeken. We konden ' m alleen niet afkijken omdat we geen rekening met de werbung hadden gehouden. Dus voor t een in slaap gevallen.

26 april,

Weer goed ontbeten, calorieën verzamelen. S' nachts behoorlijk regen, dus na vertrek om 8.45 natte wegen. Het was niet zo koud als gisteren, en we hadden ons vanaf het begin nog dikker gekleed. Eerste stuk niet zo mooi. De landerijen met wintertarwe, wat bonen en snijgras zijn niet aantrekkelijk. Ook de industrie gebieden zijn wat rafelig, maar dan wordt het echt mooie al snel schitterend. In Weinheim, je zou er kunnen wonen, in eind konditorei kaffee mit kuchen. En alle ouwe wijfies in rep en roer, omdat wij naar der Fransicus gaan, we moeten hem groeten van een hele stapel van de dames, wat een schatten. In Heidelberg geluncht, ook weer een leuke ontmoeting met een wielrenner op leeftijd, en lekker warm bordje leber, mit zwiebeln. Toen verder langs de Necar naar onze bestemming van vandaag Eberbach. Prachtige rit, over bospaden, laantjes en de Neckar aan onze zijde. Dorpen met vakwerkhuizen, dan is het niet alleen fietsen, maar ook gewoon stilletjes genieten van het lentegroen vd beuken, alle vogels en veel bloeiende spullen. Nog wat sneeuw gehad, maar ook prachtige zonnige stukken, net al even op een bankje in de zon gezeten. Kamer in het centrum in oud vakwerk gebouw, beetje petieterig, maar past bij de dag! We gaan een biertje drinken, en een scheermes kopen.

Weer een mooie dag zo te lezen, ja en dat scheermes: een gladde kin lijkt me goed voor de aerodynamica ;)

Annemieke 2016-04-26 17:16:40

Mooie verhalen weer! Erg leuk om te lezen, en vergeet niet de foto's te uploaden... Dat scheermes zou ik maar vergeten; lekker niet scheren, en in plaats daarvan een extra pils nemen!

Roel 2016-04-26 17:48:01

Leuk hoor, deze dag. Het klinkt allemaal erg goed. Als je het weer hier zo meemaakt zou je medelijden krijgen, maar het lijkt bij jullie toch wel mee te vallen. En tja, dat scheermes? Is dat voor jullie samen?

Frans 2016-04-26 18:44:54

Erg leuk idee om van elke dag een verslag te schrijven. Merk dat ik toch elke dag weer benieuwd ben wat de ervaringen van de dag zijn. Petje af voor de prestatie, zeker met deze weersomstandigheden.

Elly 2016-04-26 22:53:30

Weer een leuk verhaal en ook leuk om te lezen dat alles goed gaat succes

Wilma Timmermans 2016-04-27 10:22:05

Leuk ook, die foto's. Mooi bos, zo te zien.

Martin 2016-04-27 13:46:14

genieten lieve vriend, leuk dat je schrijft "mooi contact met wielrenner op leeftijd" ha, ha hartegroet.