Waarheden als een koe

Duitsland, Murnau am Staffelsee

Waarheden als een koe, dat is de titel voor vandaag.

Het was, en is nog steeds, een prachtige dag. Het zonnetje, goede benen en een pracht omgeving. Een mooie avond in Augsburg, lekker Italiaans, maar geen pizza, gegeten, Een zonnige studentenstad en veel mensen in goede stemming op elke plekje in een mooie stadse omgeving. Fijne afwisseling met alle natuur. Goed slapen in een lekker bed en vervolgens ontbijten. Hoewel we beiden niet pinnig zijn vinden we 19 euro p/p voor dat ontbijt ff een zeik dingetje richting onze Dorint vrienden. Al snel de stad uit, onze Garmin deed weer prima dienst. Binnen 20 minuten weer in moeder natuurs, prachtige omgeving en bijna alleen op de wereld. Langs de Lech, naar het zuiden, dijkje hier en meertje daar. Door heerlijk geurende akkers vol bloeiend koolzaad en steeds overal vogel geluid en de zon. Bij een fiets handelaar wat lucht en kettingspray gekregen. En toen bij een Gasthof kuchen met koffie/thee, daar ook de veel te warme kleren uit gedaan.

In een dorp wat broodjes gekocht waarmee we na 70 km eindelijk weer hebben gepicknickt. Ook na de lunch stevig doorgefietst, prachtig asfalt en steeds een liefelijk bayerns land. Na 100 km, bereikt Jacques een mentale grens, dus onze laatste stop in Duitsland is Murnau geworden. We slapen boven een brouwerij, met overigens heerlijk bier. Jammer dat we geen kratje mee kunnen nemen😂. We hebben met een leuk zelfbediening concept ook goed gegeten, halve haan met kartoffel en rode kool, niet zo vriendelijke meneer achter de counter, wel leuke meiden in de bediening voor het bier. Morgen de Alpen in, met verwacht slecht weer, dus maar eens zien wat er komt, we zijn niet van plan in de sneeuw te dalen, dus we zien het morgen.

Wij denken dat je maar de helft van de klim energie terug krijgt met dalen: zweetdruppels worden rem rubber deeltjes. Immers omhoog kost alle energie, bij dalen moet je vaak remmen voor een voorrangsweg, een hek of een haakse bocht.

Je herstelt steeds sneller: een eerste week fietsen is eigenlijk training. De benen vinden het nog net niet lekker maar het hart, heeft al minder hersteltijd nodig dan een week geleden.

De ergste pijn is leidend voor het lijden. In sneeuwbuien doet de kont geen pijn, bij zonneschijn wel.

Al onze verwachtingen leiden tot gedachten en die leiden weer tot een oordeel over goed of fout. We kunnen vandaag wel tot.... En als we het halen, was het wellicht niet ambitieus genoeg, als we het niet halen zijn we slap/sukkels.

Als een boer niet kan zwemmen ligt het aan het water, zei mijn opa altijd: De heuvels/bergen zijn er, dat is het water. Wij zijn de boer, de omstandigheden zijn niet bepalend, alleen hoe we er mee omgaan.

Ontluikende beuken blaadjes, zijn de kleur van de lente, gelukkiger kun je niet worden.

In Duitsland zijn veel akkers, maar alleen de veehouders hebben een boerderij.

Als je een bord plaats voegt de Duitser zich er na. Hoeveel ge- en verboden mis je, als niet gezagsgetrouwe Nederlander wel niet! De mooiste vd dag: verboten zu parken, in een leeg dorp, voor een boerenschuur. Welke gek zou er voor willen staan, op weg van nergens naar niks".........

De benen van Arno kinnen zo te zien wel wat zon gebruiken 😂. Het blijft leuk heren om jullie teis te volgen. Succes morgen!

Elly 2016-04-30 21:20:35

Prachtig verhaal weer. Succes mannen in de Alpen. Maar goed dat dat kratje niet achterop zit😀. Respect 💪

Robin 2016-04-30 21:25:44

Respect mannen! Volhouden en genieten!

Remco 2016-04-30 21:31:03

Ik begin ondertussen naar jullie verhalen uit te kijken! Top, en ook mooie plaatjes weer. Ben erg nieuwsgierig naar jullie route door (over) de Alpen.

Roel 2016-04-30 21:50:43

OK, jetzt gehts los! Veel plezier in de Alpen. Zoek een lekkere cadans en geniet, ook op de weg omhoog. Hopelijk valt het slechte weer mee. Succes!

Joop 2016-04-30 22:40:26

De foto met het koolzaad is plagiaat😜

Bert 2016-04-30 23:19:55

Nou mannen, dat ziet er goed uit op de foto's, succes morgen in de Alpen

Linda 2016-04-30 23:36:20

Respect!👍🏻 Op naar de Alpen. Heel veel succes en hopelijk valt het weer mee.

Annemarie 2016-05-01 08:18:45

Mannen, sneeuwkettingen om en succes durch die Alpen !

Patrick 2016-05-01 08:26:50

Geweldig wat een ervaringen! Om nooit te vergeten! Erg leuk ook om mee te lezen! Zet m op!!!

Sandra 2016-05-01 09:37:35

En waar gaat dan de voorkeur naar uit, zere kont en Zon of Sneeuw en een fijn gatje om op te zitten ha ha Hele fijne reis verder samen. Wij gaan een 6 daagse innerlijke reis beginnen met 12 reizegers dus tot over een week. Harteknuffel Ellie

Ellie Vrolijk 2016-05-01 09:52:02

Op jullie foto's zijn de reuzen al te zien. Ga op karakter en geniet ervan. Wij gaan wilde orchideeën spotten langs de beken in Zuid Limburg. Zet hem op mannen! Groetjes. Petra en Peter

Peter de Thouars 2016-05-01 11:09:42

Chapeau heren.. Geniet ervan.. Veel succes in de Alpen....!

Rombout 2016-05-01 17:16:58

wat een prachtige foto's en hihi Arno maakt reclame voor Asito doe je goed . respect heren