Laat de weg naar Ithaka lang zijn

Nederland, Herkenbosch

Met deze uitspraak van Kafavis, zitten we in Herkenbosch, het laatste stukje Nederland wat we zullen mee maken. "Het doel is het doel, maar de weg ernaar toe ligt bezaaid met uitdagingen, ervaringen en ontmoetingen en hoe langer die weg duurt hoe talrijker die zullen zijn". Met ons verstand weten Jacques en ik dat natuurlijk al lang, maar ervaren is rijk. Dat is in ieder geval hoe we terug kijken.

Nijmegen uit via de Ooipolder, Groesbeek en stukje Duitsland op naar Gennep. Mooi vaartje, de wind bijna steeds in de rug. Een mooie geste van Ithaka! In Gennep heerlijk een terrasje bij Xieje, een werkgelegenheid project voor mentaal gehandicapten. Dit stuk hadden we al eens gefietst, als proef voor de Garmin, onze hedendaagse gids. Na Gennep, terra incognita voor ons. Min of meer langs de Maas naar Well, daar een pontje en weer door. De billen worden al voelbaar, maar wij zijn natuurlijk nog adrenaline gevoelig dus geen probleem. In de buurt van Tienray ( wie kent het niet) lekke band bij Jacques op het eerste steenslag stuk, pech dus. Hoge velg, hydraulische remmen en een relatief kort ventiel, gaven toch een lastige vervanging, maar drie kwartier later op naar Grubbenvorst. Bandje gekocht en verse lucht in de band gekregen. In het echt mooie Kessel, aanrader, ff wat gedronken en weer de pont over. Ondertussen de 100 km voorbij, maar wel al half vijf. Nog 20 km pakken, beetje reserve is nl wel fijn. In Herkenbosch geloven we het wel, we zien bordjes met een bed en een kasteel erop, dat ziet eruit alsof het voor ons bedoeld is. Kamer genomen, straks lekker eten.

We fietsen met Marcus' Aurelius, de Romeinse veldheer. Hij reikt ons het thema van de reis aan. "Er geen verwachtingen op na houden, het leven is wat je er van maakt" Dat zal nog wel een toer worden voor mij. Toch al even de weersverwachtingen gecheckt bv๐Ÿ˜Ž. De lekke band daarentegen, was een mooie niet verwachte issue, die ons pad kruiste en hier hoefde het verstand zich niet mee te bemoeien, muv de technische details. "Alles zal reg kom". Het was een mooie dag,

Arno

Heel veel succes en plezier bij deze bijzondere tocht! Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan! En ik zal zeker meelezen met de verhalen! Zet m op!!! :-)

Sandra Mast Verheij 2016-04-23 08:22:22

Mooi verhaal. Dat wordt voor ons dus meegenieten.

Liesbeth 2016-04-23 08:47:39

wat is het leuk om jullie verhaal te lezen๐Ÿ˜ƒ Succes met de volgende tocht zet hem op mannen๐Ÿ‘

Elly Spekman 2016-04-23 09:06:04

Mooi dat jullie ons zo laten meegenieten . Succes verder.๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘.

Bep. 2016-04-23 13:02:15

Het voelt erg bekend, enig heimwee is mij niet vreemd

Bert 2016-04-23 15:42:03

Hoi mannen, Hartstikke leuk, het verslag, maar Arno, je bent de boel nu al aan het vertroebelen.... Het is vandaag namelijk zaterdag 23 april, jij schrijft zondag 24 en jullie pindatverslag neemt dat klakkeloos over. Dit geeft niet alleen verwarring bij de lezers maar ook een forse daling van jullie dagelijks gereden aantal kilometers, toch een gevoelig puntje. Kortom; wel bij de tijd blijven en vooral ook op de weg letten. Fiets ze!