Zaterdag 13 augustus 2022: Fluðir - Fluðir

IJsland, Fluðir

Omdat we vannacht nogal laat op bed lagen sliepen we vanmorgen iets langer dan anders. Onze benen waren na al die hoogte- en kilometers van gisteren wel toe aan een goede nachtrust.

Vandaag hebben we ook niet zo heel veel op het programma, dus we stappen pas tegen half 12 in de auto. We rijden naar de parkeerplaats bij de Brúarfoss en maken ons klaar voor nog maar weer eens een wandeling 🤣. 7 km uit en thuis deze keer. We verwachtten nog enorme spierpijn van gisteren te hebben, maar dat valt eigenlijk best wel heel erg mee. We stappen dan ook weer dapper door. Het is een leuke route langs de rivier de Brúar, het water is knalblauw en hier en daar zijn wat kleinere watervallen te zien.
In de routebeschrijving had ik in 2020 al gelezen dat je het pad beter niet bij slecht weer kon lopen. Toen hadden we echt heel erg slecht weer en hebben we de wandeling daarom maar overgeslagen. Nu zagen we dat de routebeschrijving het bij het rechte eind had. Zelfs na een paar dagen met relatief weinig neerslag waren hele stukken een grote blubberbende. Maar het was met wat glibberen, glijden en omlopen wel te doen.
Uiteindelijk werden we beloond met een prachtige waterval, de Brúarfoss! Direct voor de waterval ligt een brug waardoor je een heel goed uitzicht hebt.
We eten hier op ons gemakje een broodje, maken wat foto’s en ik laat mijn drone nog ff uit.

Als we weer terug zijn bij de auto besluiten we nog een kijkje te nemen bij de Gulfoss. Deze waterval valt in 2 trappen naar beneden. Het is er erg mooi. We bekijken de waterval nu alleen even van bovenaf. Woensdag komen we er nog eens langs, dan kijken we wel even van dichterbij. Voor nu was het prima!

Wat zien jullie deze keer veel meer van het eiland dan 2 jaar geleden. Schitterend