30 april: Antelope Canyon X en Monument Valley 🀩🀩🀩

Verenigde Staten, Navajo County

Hoeveel synoniemen van prachtig, mooi en fantastisch zijn er te verzinnen? Ze zijn in elk geval allemaal van toepassing op deze dag.... echt, ik kom gewoon woorden tekort πŸ™ˆ Wat was het allemaal ontzettend gaaf en wat hebben we allemaal genoten! 🀩🀩🀩

Vanmorgen zijn we naar Antelope Canyon X geweest, een slotcanyon. Het woord ‘slot’ betekent ‘smalle gleuf’; een slot canyon is een kloof met hoge verticale wanden die erg dicht bij elkaar staan. De meeste slot canyons zijn gevormd in droge gebieden, waar incidenteel heftige overstromingen plaatsvinden. Tijdens dergelijk natuurgeweld schuurt het water met steen en ander puin door de zachtere rotslagen heen, waardoor de smalle kloven ontstaan. Bij de plaats Page in Arizona liggen – op het grondgebied van de Navajo Indianen – een aantal slot canyons die voor toeristen zijn opengesteld. Upper Antelope Canyon en Lower Antelope Canyon worden de laatste jaren heel druk bezocht, maar Canyon X is bij de meeste toeristen nog niet heel erg bekend. Waar je bij de Upper en Lower Antelope Canyon als vee door de kloof wordt gejaagd heb je bij Canyon X kleine groepen en nog redelijk de tijd om te genieten en foto’s te maken. Het zal vast niet zo heel lang duren voordat het hier net zo druk zal zijn als bij de andere beide canyons...

We meldden ons vanmorgen om even voor tien bij de organisatie en reden met een klein groepje naar het begin van de kloof. Hier kregen we een gids toegewezen en liepen we naar beneden waar de kloof zit. De kloof bestaat uit 2 delen. We bezochten eerst het linker deel.
Wat ontzettend gaaf was dat! Die kleuren 😍 en die vormen 🀩 Zo fantastisch mooi! We keken onze ogen uit! 🀩

Na het linker deel bezochten we het rechter gedeelte. Dit was behoorlijk nauwer en er kwam ook nauwelijks daglicht binnen. Wat bijzonder om te zien!
We hebben hier echt vol verwondering rond gekeken... wat een prachtig stukje Amerika 😍

Net na de middag waren we weer terug bij de auto en zijn we naar Monument Valley gereden... alweer zo’n magische plek!

Onderweg konden we de buttes en mesa’s al van ver zien... wat een prachtig gezicht 🀩
We reden het park eerst voorbij naar het Forrest Gump Point. Hiervandaan heb je een prachtig overzicht over Monument Valley. Dit punt dankt zijn naam aan de film Forrest Gump. Op een gegeven moment is Forrest Gump door Amerika gaan rennen en rennen en nog meer rennen. Na maanden rennen besloot hij dat het genoeg was en stopte. En dat was dus op deze plek...

Na dit fantastische uitzichtpunt zijn we naar het park gereden.

Door het park loopt de “Valley Drive”, een onverharde route door het park waarbij je erg dicht bij de buttes en mesa’s kunt komen. Het is een route van zo’n 17 mijl en aangezien het niet zo goed begaanbaar is doe je er met een gewone auto lekker lang over 😜 Maar dat geeft niks, want het verveelde geen moment!
Op diverse plekken zijn we gestopt om van het uitzicht te genieten. Wat is het hier toch mooi!

Toen we uitgekeken waren was het inmiddels bijna 18.00 uur en hebben we ons onderkomen voor de nacht opgezocht. Ik heb een cabin gehuurd met vrij uitzicht over de vallei 🀩🀩🀩 Een heel gezellig houten huisje met uitzicht over de buttes... vanuit je bed 😜

Vandaag hadden we best veel bewolking en het regende her en der. Ook waait het zo knetterhard dat onze cabin schudt πŸ˜‚ Ook onweerde het net nog in de verte. Maar op dit moment is het boven de buttes onbewolkt. Om 1 uur vannacht zet ik de wekker en dan hoop ik dat het nog steeds onbewolkt is... het zou toch wel heel tof zijn om op deze magische plek de Melkweg te fotograferen! 🀩🀩🀩

En morgenvroeg om 6 uur gaat de wekker alweer... want de zon komt recht voor onze cabin op 😍

Mooie belevenis weer...... Ga zo door!!!

Leo 2019-05-01 07:20:51

Wauw

Elsien 2019-05-01 07:39:59

Wat geweldig Ingrid om dit samen met je gezin mee te maken, wat fijn toch dat jullie zo onwijs genieten, en de foto's zijn weer adembenemend mooi

Trijnie 2019-05-01 08:06:13

Laat de start dan moeilijk geweest zijn, Het was het tot nu toe meer dan waard heb ik de indruk. Ben je al met je fotoboek bezig, 11 mei komen we het bekijken. Veel plezier nog en geniet van de laatste dagen.

Adriaan 2019-05-01 09:27:56

wat een schitterende foto's

Geppy en Wim 2019-05-01 11:26:58

Liep wat achter met het lezen van jouw reisverslag, maar ben weer helemaal bij πŸ˜€ Heerlijk om al die mooie verslagen en foto’s te lezen en zien!

Lenie 2019-05-01 17:54:26

Nog 1 dag genieten en dan zit het erop, jammer, je reisverslagen waren prachtig om te lezen. Over een paar jaar ga je weer die kant op, het is geen afscheid voorgoed, hou je daar maar aan vast.😍