29 april: Horseshoe Bend

Verenigde Staten, Page

Maandag 29 april

Vandaag maar een kort reisverslag.. we hebben niet zo heel veel gedaan namelijk. We hadden hier namelijk oer-Hollands weer... enorm veel regen en kou 😫

Vanmorgen in Bryce was het al koud, maar ja... het was nog vroeg en het ligt op een behoorlijke hoogte. Page, waar we vannacht overnachten, ligt een stuk lager en is doorgaans warmer. Dus we hadden erg enthousiast de korte broek maar weer aangetrokken πŸ˜‚

Van Bryce naar Page is een kleine 2,5 uur rijden, maar onderweg werd al snel duidelijk dat de pessimistische weersvoorspelling waar ik het gisteren over had uit zou komen. Helaas...

Rond de middag waren we in Page waar de tijd versprong en het ineens nog maar 11 uur was. We hebben vandaag dus weer een uurtje langer.

Het leek tussen de buien even droog en we zijn daarom gelijk maar naar de Horseshoe Bend gereden. Sinds kort hebben ze daar een betaalde parkeerplaats aangelegd en deze is net 1,5e week geleden geopend. Dus dat scheelde weer een ritje met een shuttlebus πŸ‘ŒπŸ»

Snel hebben we de auto geparkeerd en zijn we de heuvel opgelopen. Vanaf het hoogste punt kon je zien hoever het nog lopen was en hoe ontzettend veel mensen er waren. Na dit bezoek vragen we ons af of er überhaupt nog Japanners in hun eigen land aanwezig zijn πŸ˜‚
Maar goed, op naar beneden! Onder het lopen hielden we de buien in de gaten. Er hingen 2 enorme buien, maar het leek er op dat deze beide bij ons langs zouden gaan.

Uiteindelijk kwamen we bij de rand uit... fantastisch!!! Wat een prachtig plaatje 🀩🀩🀩 Zo bijzonder om hier te mogen staan. Al zoveel foto’s van deze plek gezien en nu staan we er dan zelf... wat een heerlijk gevoel 😊

We kijken rustig rond en genieten van het uitzicht. Ook verbazen we ons over alle mafkezen die op de meest uitdagende plaatsen gaan staan voor een foto. Ik begrijp steeds beter dat hier een behoorlijk aantal mensen per jaar naar beneden sodemietert. Ik zal ff een foto bijvoegen... van een vrouw van middelbare leeftijd, je zou toch verwachten dat ze verstandiger zou zijn πŸ™ˆ

Inmiddels komt er toch een behoorlijke bui aan en we lopen terug naar de auto. Precies op het moment dat we bij de auto zijn gaat het regenen. Perfecte timing!

We wilden vanmiddag naar Lake Powell om te kanoën, maar het weer is echt heel erg slecht. Daarom kiezen we er maar voor om een stukje te rijden. Op zo’n 30 mijl afstand ligt nog een Navajo brug over de rivier, we besluiten daar naar toe te gaan. Onderweg spoelen we zowat van de weg af en hebben we totaal geen idee hoe het landschap eruit ziet.
Uiteindelijk komen we bij de brug uit en stopt het met regenen en hebben we warempel zicht over de Colorado-rivier! Wat is het ook hier weer mooi. En lekker zonder toeristen 😜
De stalen brug is 90 jaar oud en verving een veerdienst tussen de beide zijden van de rivier. Die rivier ligt overigens tientallen meters onder de rand, dus om met de boot over te steken was nog best een uitdaging. Toen de brug in 1929 was gebouwd was dit de enige mogelijkheid in een stuk van bijna 1000 kilometer om de rivier over te steken 😱

Bij het oversteken van de brug kwamen we nog een ranger tegen met een ontvanger. Inmiddels weten we dat deze het geluid opsporen van zendertjes die vastgemaakt zijn aan condors. En inderdaad... er zat een condorpaartje onder de brug naast de Navajo Bridge (de laatste is alleen toegankelijk voor voetgangers, de naastgelegen brug voor auto’s). Wat bijzonder om deze vogels te zien! Dankzij een fokprogramma zijn deze vogels gelukkig niet uitgestorven πŸ˜ƒ

Na dit bezoek zijn we naar ons hotel gereden waar we een heerlijk ruime suite hebben. Met een woonkamer en slaapkamer... eindelijk de ruimte om onze zooi rond te strooien en tóch nog kunnen rondlopen 😜

We wilden vanavond graag de zonsondergang bij de Horseshoe Bend bekijken. En we dachten dat dat wel zou lukken aangezien het eindelijk zonnig was en droog. Nou... toen we buiten kwamen was het enthousiasme snel verdwenen πŸ˜‚ We zijn er nog wel naar toe gereden. Maar het regende zó enorm hard, er vielen dikke hagelstenen en het onweerde... de zon was nog wel te zien, maar het was wel duidelijk dat dit nog maar tijdelijk was. Een mooie zonsondergang zat er dus helaas niet in πŸ˜” We zijn de parkeerplaats voorbij gereden en zijn omgekeerd en weer naar ons hotel gereden...

Morgenvroeg gaan we een slotcanyon bezoeken, Canyon X 🀩 We hopen maar dat de enorme regen van vandaag geen reden is om de tour af te zeggen... we zullen het morgen wel zien 😊 Daarna gaan we door naar Monument Valley...ook daar hopen we toch wel op mooi weer. Ik heb een cabin gehuurd die uitkijkt op de buttes. En de zon gaat dan voor onze neus onder. En ‘s nachts kun je er de Melkweg fantastisch mooi zien... maar dan moet het bij voorkeur wel onbewolkt zijn. Duimduimduimduim!

Jammer van het weer. Maar toch leuke dingen meegemaakt

Elsien 2019-04-30 06:51:48

Een reis met alles er op en er aan. Top

Johan 2019-04-30 07:59:43

Prachtig Ingrid, met smaak gelezen

Trijnie 2019-04-30 13:18:19

Ondanks het slechte weer hebben jullie weer veel gezien.Mooi