Custer State en Wind Cave

Verenigde Staten, Lusk

Een beetje uitgeslapen vandaag en toen afscheid genomen van Rapid City, na een ontbijtje. Doorgereden naar Custer State Park, een park met heel veel bizons en prairie dogs en dit keer ook burro's (oftewel wilde ezels). Nou, dat was natuurlijk kaassie voor Tanja, want die heeft altijd een zwak voor ezels (jaja, laat de grappen maar achterwege!)

Ook de bizons bekeken en zelfs een riviertje overgesprongen om dichterbij te komen. Op een gegeven moment hoorden we echter ook achter ons een gesnuif en daar bleek nog een jonge bizon te staan en die probeerde terug naar de kudde te komen. Nu is het nooit zo'n goed idee om tussen de ouders en het jong te staan, dus zijn we als de donder weer het riviertje overgehobbeld. Ze kwamen wel al onze kant op, maar gelukkig niet al te haastig. Later kwamen de parkrangers ons (en andere mensen) nog terugsturen. Pfoeiii !!

Daarna maar weer even wat kleinere beestjes opgezocht: de prairiedogs. Vanuit dit park doorgereden naar het volgende park, Wind Cave National Park. Dit park heeft een van de grootste grotten ter wereld en daar ze we, begeleid door een parkranger, anderhalf uur naar binnen geweest. Erg mooi!

Tot slot naar ons tussenstation in Lusk gereden, gegeten en even de "hot tub" in.
Morgen op naar de "Mile High City" ook wel bekend als Denver, dat wordt dan ons 14e en laatste hotel.

Hoi, gewoon te leuk die lieve ezeltjes! Volgende keer Amerika op de motor dus? Zie jullie al helemaal zitten;-) Vanavond komt Ilonka gezellig eten, groetjes!

Ellis 2014-09-23 06:59:58

mooie closeup van die ezels :-) (toch een grapje...) En die bizon, wat een beest zeg... De tijd vliegt, alweer op weg naar het laaste hotel. Enjoy...

Erwin 2014-09-23 08:32:21

Inderdaad lieve ezeltjes zo te zien. Beter als de kudde bisons. De motorfiets bevalt mij ook wel, wat een versiersels er aan. Op naar het eindstation. Daaaag.

Hans 2014-09-23 08:57:11

uzuls zun ultud luk grubba