Yellowstone dag 3: Geisers

Verenigde Staten, Island Park, Idaho

Vanochtend vroeg opnieuw naar Yellowstone Park gereden, met vandaag het gebied rond "Old Faithful" als hoofddoel. Deze geiser spuugt elke anderhalf uur water naar de oppervlakte.
Dat gaat gepaard met een boel stoom en een hoop gesis. Machtig mooi om te zien en het is ons gelukt om het vandaag twee keer te kunnen bekijken.

Daarnaast hebben we een heleboel andere geisers, stoomgaten, bubbelende waterpoelen en mudpoles gezien. Je staat werkelijk verbaasd van de krachten van de natuur en dat komt hier allemaal bijeen omdat je goed beschouwd bovenop een vulkaan staat.

Om vijf uur het park weer verlaten en even gewinkeld in West Yellowstone. Morgen trekken we weer verder naar het zuiden naar het stadje Jackson. Vandaar kunnen we dan het park Grand Teton bezoeken.
Later in de week besteden we nog 1 dag aan Yellowstone. Een onwerkelijk landschap vol met borrelende waterpoelen en rookpluimen.

Nou nog dansen op de vulkaan.....!

Fenna 2014-09-16 07:24:50

Hallo lieden, Fijn dat jullie zo veel moois zien. Zeer interessant lijkt mij. Het weer ook goed zo te zien, net als in Holland op dit moment. Veel plezier verder en de hartelijke groeten van An en mij. Dag!

Hans 2014-09-16 09:11:24

Wat een geweldig machtig beesten zijn die bizons. Echt mooi om te zien!

tom 2014-09-16 16:37:14

mooie en leuke foto`s!! zeker die dubbele selfie :)