Trails en hikes

Canada, Jasper

Vandaag zijn we vroeg vertrokken naar het dorpje Jasper in Jasper NP.
Bij het information centre naar de verschillende trails geïnformeerd.
Voor de onbekenden met trails: dit zijn niet bepaald wandelingen zoals in Nederland met geplaveide wegen en alles lekker horizontaal. Het betekent hier veelal paadjes met keien en boomwortels. je kunt niet al te vaak om je heen kijken tijdens het lopen, want dan ga je geheid plat op je gezicht. En vaak is het klimmen en dalen tot het zweet over je rug gutst.

We gaan voor twee hikes. Eentje bij Maligne Lake. Twee uur de berg omhoog. Prachtig uitzicht over Maligne Lake en de omringende bergen. En toen weer twee uur naar beneden.

Daarna een hike bij de Athabasca River. Ook prachtige uitzichten.
Op naar het Athabasca hotel. Op de kamer staan twee enorme kingsize bedden. We gaan vanavond lekker ieder in een bed slapen, lekker de ruimte.

Als we op zoek gaan naar een eettentje komen we er pas achter, dat het hier een uur later is. Zijn nu in een andere provincie, was ons even ontgaan.
Na een pizza duiken we ons enorme bed in.

Bye guys

Heb met veel plezier naar jullie belevenissen gekeken, hoop dat het wat weer en zo betreft de goede kant op gaat, geniet van alles, bye bye

Jochem 2014-09-06 20:01:31

Wauw. Dat ziet er prachtig uit allemaal!