Vancouver: regen en nog eens regen

Canada, Vancouver

Vanochtend eerst ontbeten bij de Starbucks en geprobeerd om met de laptop fotos te plaatsen. Nou, dat is een dermate crime dat ik bijna mijn coffee Machiato door de zaak heen slingerde. Later te horen gekregen vanuit Nederland dat er toch een foto was doorgekomen, dus misschien als ik een betere verbinding heb, dat ik het nogmaals voor de vijftiende keer probeer.

Daarna getwijfeld of we fietsen moesten huren gezien de kans op regen, maar uiteindelijk toch om 10 uur gedaan. We hebben het welgeteld een halfuur droog gehouden en daarna hebben we van half elf tot half vier alleen maar in de regen gefietst. Uiteindelijk wel veel gezien, zoals Stanley Park, Seawall (dat is een 22 km lang fietspad langs het water), stoomklok en nog meer.

Tanja heeft nog regenponcho's gekocht, dus het is maar goed dat het plaatsen van de foto's niet wil lukken. De fietsen die wij hadden bleken ook geen spatborden te hebben, dus uiteindelijk had ik een mooi zwart spoor over mijn broek en mijn rug. Op het laatst ging het zo hard regenen dat het spatwater van de voorband rechtstreeks de pijpen van mijn korte broek in spatte.

We zijn zelden zo doorweekt geweest en hebben de fietsen maar weer terug gebracht en zijn snel naar hotel en douche doorgelopen. Wel jammer, want we vinden Vancouver toch wel een mooie stad.

We gaan straks proberen ons volgende hotel uit te zoeken in Jasper en morgen staat ons een rit van 800 km te wachten. Zal je zien dat het dan zonnig is de hele dag!

Poging geslaagd, denk ik... Nu nog een kwartslag zien te draaien.

ellis 2014-09-02 19:09:50

Hoi, wat zullen jullie eruit gezien hebben, poncho of geen poncho... Zal maar niet melden hoe het weer hier is, bij jullie is het uitzicht (indien te zien) in ieder geval beter dan hier (lees: buren). Veel plezier verder en een mooie rit met veel natuurschoon voor de boeg!

ellis 2014-09-03 06:48:41

Dat valt tegen dan zeg, al die regen. Is het daar normaal ook zo in deze tijd van het jaar? Hopelijk trekt het wat bij en kunnen jullie nog veel van de natuur genieten. Misschien zit het probleem van de foto's in het formaat? Niet alle gratis wifi is blij met de formaten van foto's die je wilt uploaden. Groeten, Erwin

Erwin 2014-09-03 12:37:55

Hoi Tanja en Ronald, Jullie verslagen gelezen, trekken jullie je er niet te veel van aan dat het plaatsen van de foto's niet lukt, Geniet van jullie reis!

Fenna en Ben 2014-09-03 12:39:21

Jammer dat het zo regende op jullie fietstour. Maar toch nog wel een boel gezien neem ik aan. Het is erg leuk de berichten te ontvangen en zo mee te beleven met de vakantiebelevenissen. Ik zou zeggen houd de moed er maar in en geniet maar. Het allerbeste gewenst door je ouders. Byby.

Hans 2014-09-03 16:27:13

fietsing in the rain in de us. ik doe er een moord voor :) Blijf genieten! Groeba