Glacier National Park

Verenigde Staten, Whitefish

Vanochtend lekker ontbeten en voor het eerst met een (weliswaar koud) gekookt eitje. Aan het ontbijt aan de praat geraakt met een Amerikaan die vier weken vakantie wel erg luxe vindt. In Amerika nemen ze hooguit twee weken op en dan nog met moeite.

Gelukkig geen sneeuw en zowaar een mooie lucht. Eerst drie herten tegengekomen langs de highway en daarna direct naar Glacier gereden en daar eerst een kaartje gehaald met de verschillende hikes.
Allemaal prima verzorgd, hoor. Cedars Trail gelopen en Avalanche Trail, prachtige bossen, watervalletjes, eekhoorntjes en meren. Vooral de eekhoorntjes vindt Tanja erg snoezig. In totaal vier uur gelopen en geklommen om de mooie uitzichten te bemachtigen.

In de middag verder gereden door het park omdat we zagen dat de weg nu weer was opengesteld, nadat deze gisteren en vanochtend vanwege lawine-gevaar was gesloten. Gereden over de "Road To The Sun".
Ook nu weer prachtige vergezichten en steile bergwanden. Op een gegeven moment op de weg gestopt omdat iedereen naar een boom zat en stond te kijken. We verwachtten een aparte vogel te zien, maar het bleek een kleine zwarte beer die zich tegoed deed aan de blaadjes van de takken.

Om 18:00 besloten een laatste hike te doen maar deze hebben we niet helemaal volbracht aangezien het reeds donker werd en dan de beren actief worden. Je moet dan al wandelend wat lawaai maken want ze zijn het gevaarlijkst als je ze onverwacht laat schrikken.

Om 21:00 wezen eten in een sportbar (The Bulldog Saloon) met ongeveer tien televisieschermen (met American Football) en achterin de zaak een pokertafel met zo'n acht spelers. Wel grappig om dit allemaal zo eens te zien.

Tot slot nog een halfuur in de "hot tub" gelegen van het hotel die we helemaal voor ons alleen hadden op dit late tijdstip. Morgen een lange rit van zo'n zeven uur richting Yellowstone Park.

Negen uur in de ochtend van vrijdag. Een heel leuk verslag en wederom prachtige foto's. Leuk om het eekhoorntje te zien lijkt ons. De wandeling zou voor ons wel ietsje te lang zijn denk ik zo. Hier verder alles goed. Veel plezier en een goede verdere reis. Dag!

Hans 2014-09-12 09:15:22

Opnieuw hele mooie foto's! Pas op dat jullie niet volledig afgetraind thuiskomen met al dat ge-hike :-) Geniet lekker verder, ik ben jaloers op jullie, al die mooie natuur die jullie zien. Groeten, Erwin